جوانان موفق در صورت حمایت همه جانبه می توانند عامل پیشرفت جامعه شوند.

امروز سالروز میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) است و به همین دلیل روز جوان نامگذاری شده است.

کارشناس مذهبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: حضرت علی اکبر (ع) نخستین شهید بنی هاشم در روز عاشورا و شبیه ترین مردم به پیامبر اسلام ، حضرت محمد(ص) بودند.

حجت الاسلام قنبری افزود: حضرت علی اکبر (ع) در روز عاشورا نقش مهمی در کنار پدر بزرگوارشان حضرت سیدالشهدا (ع) داشتند.

به گفته این کارشناس مذهبی جوانان جامعه ما می توانند حضرت علی اکبر (ع) را الگوی خود در زندگی عادی قرار دهند.

حجت الاسلام قنبری افزود: شجاعت حضرت علی اکبر (ع) در روز عاشورا بی نظیر است.

معاون فناوری و پژوهش پارک علم و فناوری مازندران هم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری در خصوص حمایت از جوانان موفق گفت: پارک علم و فناوری مازندران در خدمت جوانان و نخبگان است و در حال حاضر 70 هسته واحد فناور و شرکت دانش بنیان در مازندران وجود دارد.

سیفی افزود: حدود 250 نفر به صورت مستقیم در پارک علم و فناوری مازندران اشتغالزایی دارند و و به همین تعداد هم اشتغالزایی غیر مستقیم به صورت پاره وقت داریم.

به گفته معاون فناوری و پژوهش پارک علم و فناوری مازندران افراد صاحب طرح و ایده می توانند به واحد جذب و پذیرش پارک علم و فناوری مازندران مراجعه کنند و طرح خود را در سامانه جذب پذیرش پارک علم و فناوری مازندران باگذاری کنند.

سیفی با اشاره به اینکه طرح مطرح شده باید دارای نوآوری باشد، افزود: بعد از ارائه طرح توسط افراد، کارشناسان ما طرح مورد نظر را بررسی می کنند.

وی یادآور شد: بعد از اینکه مراحل جذب کارآفرین انجام شد، یک قرارداد رسمی حقوقی با آن ها منعقد می کنیم و تسهیلات اداری و مالی برای آن ها در نظر گرفته می شود.

معاون فناوری و پژوهش پارک علم و فناوری مازندران تصریح کرد: در اخذ مجوزهای لازم به آن ها کمک می کنیم و تا زمانی که به رشد و بلوغ کافی برسند با آن ها همراه هستیم.

یک مبتکر جوان که عضو پارک علم و فناوری مازندران است، می گوید: یک دماسنج شهری با 12 ال ای دی و یک سنسور و مدار کنترلی در یکی از مناطق شهر ساری نصب کردم که دمای شهر را لحظه ای گزارش می دهد.

حسین علی بخشی افزود: قبلا هم دستگاه هایی مانند ارگ شهری، خودروی هیبرید و فتوبیوراکتور را ساختیم که ثبت ملی شده است.

این مبتکر جوان گفت: اگر مسئولان مربوطه در برخی زمینه ها مانند ایجاد فضا برای گسترش طرح ها حمایتمان کنند می توانیم تولیدات و ابداعات بیشتری را رائه دهیم.

یک نخبه فناور دیگر هم در گفتگو با ما گفت: ساخت یک سامانه تعادل بار برای شبکه های توزیع برق مازندران برای اولین بار در دنیا اتفاق افتاد.

پاشایی افزود: در حال حاضر در حال ساخت دستگاه پی ال سی در واقع کنترل کننده های برنامه پذیر هستیم که برای اولین بار در ایران ساخته می شود.

به گفته وی ؛ در حال حاضر با انجام فعالیت ها و ابداعات 11 نفر در یک شرکت مشغول فعالیت هستیم و با حمایت های بیشتر قطعا می توانیم اشتغالزایی را افزایش دهیم.

پاشایی افزود: ما توانستیم از استان های بزرگی مانند تهران طرح های خوبی بگیریم و برای آن ها به خوبی انجام دهیم.

وی یادآور شد: اگر حمایت های مسئولان در این زمینه بیشتر شود، جوانان امثال من پیشرفت های قابل توجهی می کنند.
 

انتهای پیام /س

 
برچسب ها: توانمندی ، حمایت ، جوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.