جوان بودن یک فرصت و یک دوره سنی طلایی برای هر انسانی است اما بی تردید منتسب شدن به نام حضرت علی اکبر (ع) این دوره را زیباتر و با شکوه تر جلوه گر می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛ میلاد حضرت علی اکبر(ع) در ماه شعبان هر سال فرصتی است تا نامی از جوان در جامعه برده شود و برنامه هایی با عنوان هفته جوان در نقاط مختلف کشور اجرا شود.

ظرافت فکری نامگذاران چنین ولادتی به نام جوان شایسته تقدیر و تجلیل است اما آیا برنامه هایی که هم شان این نامگذاری می باشد در جامعه ما وجود دارد؟

آیا توانسته ایم در برنامه های هفته جوان آنان را با ذخایر دینی و ارزشی خود پیوند دهیم و اصولا نماد جوان برتر جامعه ما آیا اسطوره ای به نام حضرت علی اکبر (س) است.

افتخارات دفاع مقدس را جوانان رقم زدند

حسن استوار آذر ،مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به هویت جوانان در جامعه‌گفت: حمایت از جوانانی که به نوعی دچار مشکل در جامعه شده اند و بر‌اساس نواقص و مشکلاتی که دچار شده اند مورد توجه مسئولان اجتماعی استان قرار دارد.

وی جوانان را سرمایه ارزشمندی برای جامعه دانست‌و گفت: حمایت ازجوانان مورد توجه خواهد بود تا این سرمایه ها برای جامعه حفظ شود.

استوار آذر با اشاره به پیشگامی جوانان در سالهای دفاع مقدس‌ گفت: افتخارات بزرگی چون‌ فتح خرمشهر به دست جوانان آن روز صورت گرفت و امیدواریم که در مورد ترویج فرهنگ دفاع مقدس کارهای مهمی صورت گیرد.

وی همچنین انعکاس فعالیتهای جوانان موفق در رسانه ها را خواستار شد و گفت: صدا و سیما می ‌تواند با برنامه های سازنده در تشویق جوانان اقدام کند و خوشبختانه برنامه های خوبی را نیز از رسانه ملی شاهد بوده ایم.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی افزود: تجلیل از جوانان نمونه بر اساس شاخصهای اعلام شده و پس از طی مراحل لازم صورت گرفته است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی اهمیت فضاهای مجازی در پر کردن اوقات فراغت را یادآور شد و گفت: هدایت جوانان در این فضای مجازی و ایجاد سایتهای اینترنتی مناسب باید مورد توجه قرار گیرد چرا که نقش فضاهای مجازی انکار کردنی نیست.

ستاد تکریم جوانان در 17 شهر آذربایجان شرقی فعال شد

سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل امور ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، با اشاره به برنامه های هفته جوان اظهار کرد: این برنامه های متنوع  تا 12 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در ایام هفته جوان برنامه هایی چون دیدار جوانان نمونه با نماینده مقام معظم رهبری در تبریز و مراکز استانها، برگزاری همایش سربازان جوان ، همایش شاغلین مجرد و برگزاری برنامه های ورزشی از جمله برنامه هایی است که اجرا می شود.

مدیر کل امور ورزش و جوانان آذربایجان شرقی یادآور شد:  تکریم جوانان برتر در این هفته مورد توجه است  و تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان در 17 شهر استان  نیز در همین راستا صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در تجلیل از جوانان برتر در هفته جوان از معیارهای سوری پرهیز شده است ، گفت: کمیته داوران بر اساس موفقیتها و افتخاراتی که جوانان در کشور و یا سطح ملی کسب کرده اند انتخاب خواهند شد.

وی در ادامه توجه به امور جوانان را رسالت همگانی ارگانهای متولی جوانان دانست و گفت: وزارت ورزش و جوانان تنها متولی این امر نیست و اعضای ستاد امور جوانان در این راستا مسئول هستند و دبیرخانه امور جوانان رصد و پالایش امور جوانان را بر عهده دارد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: حمایت از همه جوانان به عنوان سرمایه های ارزشمند کشور رسالت مسئولان است.


به جوانان متدین و کارآفرین مسجدی در جامعه توجه بیشتری شود

محمد عسگری وند، مدیر یکی از کارگاه هایی است که با حضور جوانان متدین و ارزشی اداره می شود.

وی با اشاره به راه اندازی این مرکز از چند سال قبل گفت: محوریت استخدام ما در این محل تدین و نیز جوان و تحصیل کرده بودن فرد است معیارهایی که معتقدیم جوانان ما باید حداقل به آن آراسته شوند.

این مدیر موفق جوان تاکید کرد: جوان ما چیزی کمتر از جوانان دهه 60 که با دستانی خالی کارهای باور نکردنی انجام دادند ندارد و‌حال نیز باید در میدان کار و کوشش پویا و سرزنده باشند.

وی بیان کرد: در سالهای اخیر نوعی فرار از کار و گرایش به پشت میز نشینی در جامعه جوان ایجاد شده که اصلا زیبنده جامعه ای که افتخارش بوسه پیامبر بر دست یک کارگر است نیست.

جوانان همواره  به عنوان موتور محرکه اجتماعی جامعه شمرده می شود و شاخصه نشاط و پویایی و البته قدرت هر جامعه ای بسته به جوانان آن است.

اگر جامعه ای دارای جوانان با نشاط و سرزنده و تحصیل کرده باشد بی شک آن جامعه مسیر رشد و توسعه را سریعتر پیموده و در جامعه جهانی نیز حرفهای بسیاری برای گفتن خواهد داشت.

از سویی دیگر کاهش جمعیت جوانی نیز یک آفت  وآسیب جدی برای جامعه محسوب می‌شود به نوعی که مدیران جامعه همواره از افزایش سن جامعه احساس نگرانی کرده اند.

هوشمندی مقام معظم رهبری در مورد کاهش جمعیت کشور و لزوم ترغیب جوانان به ازدواج و فرزند آوری امری بسیار حیاتی است که با تاسی دادن جوانان به الگوهای مذهبی و دینی خود امکان پذیر می باشد و هرچند مشکلات اقتصادی و اجتماعی در این راستا مهم هستند اما اسطوره های دینی ما هیچگاه دنبال رفاه نبودند بلکه دنبال فرصت آفرینی برای تقرب به خدا و تعالی جامعه اسلامی بودند.

انتهای پیام/د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.