کرمان؛

امنيت گام اصلي در توسعه علمي مراكز دانشگاهي است

فرمانده انتظامي شهرستان سيرجان در جلسه شوراي پيشگيري از حوادث اجتماعي ويژه دانشجويان در جمع مسولان مراكز دانشگاهي شهرستان گفت : امنيت گام اصلي در توسعه علمي مراكز دانشگاهي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام پايگاه خبري پليس، سرهنگ "هادي ثمره "در اين نشست با اشاره به اجراي ماموريت هاي مختلف پليس در ارتقائ احساس امنيت در شهرستان ، رضايتمندي شهروندان را از نتايج آن دانست و بيان كرد : افزايش مراكز علمي و دانشگاهي نقش ارزنده اي در توسعه علمي ، اقتصادي و فرهنگي در شهرستان دارد كه به طور مستقيم با كاهش جرائم معنا پيدا مي كند .

سرهنگ "ثمره " امنيت پايدار را اولين گام توسعه علمي و تعدد مراكز عالي در شهرستان دانست و خاطرنشان كرد : همان گونه كه مهمترين سرمايه هر جامعه نيروي انساني است ، اگر اين سرمايه فاقد علم و نا آشنا با تكنولوژي روز باشد همه اهداف كشور را به چالش و نابودي مي كشد.

اين مقام انتظامي در ادامه تصريح كرد: تعامل با مراكز علمي از مباحث داراي اولويت در ناجا است و نيروي انتظامي با داشتن اين ديدگاه ، مبحث توسعه علمي ، آموزشي و تخصصي درون سازمان پليس و پيشگيري از جرائم در سطح جامعه ، را با همكاري مراكز دانشگاهي در سرلوحه كار خود قرار داده است و يكي از اهدافش ،بحث تعامل و همفكري با مراكز علمي در كاهش جرائم و آسيبهاي اجتماعي است .

وي افزود: ديدگاه علمي پليس در حين انجام اقدامات علمي و فني در كشف جرائم و مقابله با ناهجاريهاي اجتماعي و كاهش جرائم بسيار موثر است كه ناجا به اين گام اهتمام ورزيده است ، زيرا به تعالي و عملكرد پليس در جامعه شتاب مي بخشد.

"ثمره " گفت: : تعامل گسترده و هم سوئ پليس و دانشگاه در مبحث فرهنگ سازي در جامعه مي تواند ارتقائ فرهنگ جامعه و كاهش جرائم را فراهم نمايد.

اين مقام انتظامي نقش مراكز علمي و دانشگاهي را در كاهش جرايم، و فرهنگ جامعه تاثير گذار دانست و به همكاري دو نهاد در زمينه آموزش و آگاهسازي دانشجويان و خانواده ها تاكيد كرد.

وي با اشاره به اجراي برنامه هاي پليس براي ايجاد امنيت پايدار و فضاي آرام و به دور از تنش براي دانشجويان و مراكز دانشگاهي ، دانشگاه را ركن اصلي مقابله با تهاجم فرهنگي و جنگ نرم برشمرد و گفت: اساتيد و دانشجويان ، در فرهنگ مداري و تثبيت فرهنگ در جامعه نقش تعيين كننده اي دارند.

ثمره در بخش ديگري از سخنانش خواستار افزايش ضريب امنيتي مراكز دانشگاهي و خوابگاه هاي دانشجويان به دوربين هاي مداربسته ، آموزش و آگاهسازي از آسيب هاي اجتماعي ويژه دانشجويان و تهيه وسايط نقليه مناسب براي اياب و ذهاب دانشجويان جهت تردد در سطح شهر شد .

در ادامه اين نشست در خصوص انجام اقدامات و برنامه ريزي براي امنيت حفاظت از دانشگاهها ، امنيت رفت و آمد و تردد دانشجويان در سطح شهر ، امنيت خوابگاه هاي دانشجويي و تهديدات و آسيبهاي فراروي دانشجويان بحث و تبادل نظر و ارائه راهكار شد .


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.