وزارت دادگستری مصر:

قطر به درخواست‌های ما مبنی بر تحویل قرضاوی پاسخ نداده است

وزارت دادگستری مصر اعلام کرد دولت قطر به درخواست‌های مصر مبنی بر تحویل سران فراری اخوان المسلمین به مسئولان این کشور پاسخ نداده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "الوطن" مصر؛ منابع قضایی بلندپایه در وزارت دادگستری مصر اعلام کردند قطر به درخواست‌های این کشور مبنی بر تحویل "یوسف قرضاوی" و "وجدی غنیم" از سران اخوان المسلمین پاسخ نداده است.

آنها با توضیح این مطلب که هیچ گونه توافق دو جانبه‌ای میان مصر و قطر در خصوص تبادل مجرمین انجام نشده، افزودند: مصر درخواست جدیدی به قطر ارسال نخواهد کرد و در درخواست‌های پیشین خود بر توافق های اتحادیه عرب در خصوص همکاری قضایی تکیه داشته است.

این منابع اشاره کردند بخش همکاری بین المللی در وزارت دادگستری بنا به درخواست وزارت خارجه پرونده احکام صادر شده در مورد سران و اعضای جنبش اخوان المسلمین را به این وزارت خانه فرستاده تا حقیقت آنچه در مصر اتفاق می افتد، روشن شود.

این منابع در ادامه گفتند: دستیابی سران فراری اخوان المسلمین به تابعیت قطری یکی از موانعی است که دولت قطر را از تحویل این افراد به مصر باز می دارد.

دولت مصر با ارسال درخواست‌های قضایی از قطر خواسته بود "یوسف قرضاوی" و "وجدی غنیم" را که در تحریک تروریست ها به کشتار افسران و سربازان پلیس مصر دست داشته اند به دولت این کشور تحویل دهد.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار