اخراج شهروند آمریکایی محکوم به حبس ابد از مصر

یک شهروند آمریکایی- مصری که به اتهام بی ثبات کردن مصر به حبس ابد محکوم شده بود، از این کشور اخراج شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس24؛ "محمد سلطان،" 27 ساله،  با رسانه هایی در مصر همکاری می کرد که تحولات سیاسی این کشور بعد از سقوط "محمد مرسی،" رئیس جمهور برکنار شده مصر، را پوشش می دادند . وی به اتهام بی ثبات کردن این کشور به حبس ابد محکوم شده بود و طبق تصمیم مقامات مصری از این کشور اخراج شد.

دولت کودتای مصر پس از سقوط "مرسی" صدها نفر را کشت، هزاران نفر را به زندان انداخت و دهها نفر را نیز به مرگ محکوم کرد. ارتش مصر در راستای سرکوب کردن گروه اخوان المسلمین، "محمد سلطان،" که پدرش از مقامات ارشد اخوان المسلمین است، را در اوت 2013 (مرداد 92) بازداشت و در آوریل سال جاری (فروردین 94) به حبس ابد محکوم کرد.
 
"سلطان" از ژانویه 2014 (دی 92) در اعتصاب غذا به سر برده است. اقوام وی در آمریکا بارها نسبت به وضع سلامت "سلطان" ابراز نگرانی کردند و اتهامات نسبت داده شده به او را بی اساس دانستند.

یک مقام پلیس مصراعلام کرد "سلطان" با هواپیما به آمریکا اعزام شد و سفارت آمریکا در قاهره نیز این خبر را تایید کرده است. سخنگوی سفارت آمریکا از اینکه "سلطان" می تواند دوباره در کنار خانواده اش باشد اظهار خشنودی کرد.

دادگاه قاهره، "صلاح،" پدر سلطان، را به مرگ محکوم کرد؛ اما "سلطان، خوش شانس بود زیرا با حکم رئیس جمهور مصر از زندان آزاد شد. بر اساس این حکم خارجی‌هایی که در مصر محکوم می شوند می توانند به کشورشان عودت داده شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار