در حالی كه نيروهای تكفيری داعش همچنان در حال ادامه عمليات هاي تروريستی خود در خاورميانه هستند، سازمان ملل با صدور قطع نامه ای ويران كردن بناهای تاريخي را جنايت جنگی ناميد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت نت: سازمان ملل متحد در قطع نامه ای كه به امضاي ١٩٣ عضو آن رسيد ضمن محكوم كردن اقدامات داعش در خصوص ميراث تاريخی عراق ، متعهد شد تا تمامي توان خود را در جلوگيری از فروش اشيا عتيقة به سرقت رفته در بازارهای سياه دنيا به كار گيرد . 

محمد علی الحكيمی نماينده عراق در سازمان ملل نيز در سخناني عراق را مهد تمدن بشری خوانده و تخريب ميراث تاريخی آن را نشانه وحشيگيری و حتي جدی تر از كشتار مردم اين كشور دانست. 

نماينده آلمان نيز در اين نشست بيان كرد كه تمامي أفراد در سراسر دنيا بايد بدانند كه خريد اشيا عتيقة عراق مجازاتي سنگين در پي خواهد داشت و كمك به تأمين منابع مالي تروريست ها خواهد بود. 

متاسفانه با وجود خشم و اعتراضات گسترده جهاني عمليات هاي تروريستي داعش در منطقه همچنان ادامه دارد. اين گروه تروريستي هفته گذشته و پس از أشغال "پالميرا" در سوريه با انتشار ويدئو يي اعلام كردند كه اين بار تنها تصميم به تخريب مجسمه هايي گرفته اند كه "نماد ارتداد" هستند و به بناهاي پالميرا آسيب نخواهند زد! 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.