معاون مخابرات منطقه اصفهان گفت: به همت متخصصان مرکز مخابرات منطقه اصفهان سیستم پشتیبان و ذخیره سازی اطلاعات (SAN) در این منطقه نصب و راه اندازی شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران – منطقه اصفهان، مهندس علیرضا عطار معاون مخابرات منطقه ضمن بیان خبر فوق افزود: واحد مخابرات منطقه از مدت ها پیش پیگیر اجرای این پروژه مهم بود که سرانجام با مساعدت مسوولین مربوطه و با صرف هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون ریال موفق به نصب و راه اندازی فاز نخست سیستم ذخیره سازی اطلاعات (SAN) در منطقه شد.

معاون مخابرات منطقه اصفهان افزود: با راه اندازی این سیستم ضمن بالا رفتن سرعت پردازش اطلاعات به میزان حداقل 10 گیگابایت بر ثانیه و تبادل اطلاعات با سرورهای منطقه، به میزان 10 ترابایت به ظرفیت نگهداری اطلاعات افزوده شد.

مهدی مهدیان، کارشناس ارشد واحد مخابرات نیز در تشریح مراحل انجام پروژه گفت: با مهیا شدن زیرساخت و اتصال سالن دستگاه و اتاق سرور به وسیله فیبر نوری، تجهیزات SAN شامل: (SAN Storage, Enclosure, SAN Switch) در محل رک های موجود نصب گردید.

وی افزود: اواسط اردیبهشت کار نصب فیزیکی تجهیزات به پایان و ارتباط از طریق فیبر نوری برقرار شد که سرانجام پس از راه اندازی آزمایشی و اطمینان از عملکرد مطلوب کلیه تجهیزات، در روزهای ابتدایی خرداد کار ذخیره سازی اطلاعات منطقه آغاز شد.

مهدیان گفت: با راه اندازی سیستم فوق فضای ذخیره سازی با ضریب اطمینان بالا جهت سرورهای منطقه ایجاد و تعداد 8 عدد از سرورهای منطقه به روی این فضا منتقل شد.

مهندس ارشد شبکه واحد مخابرات منطقه تصریح کرد: در همین راستا جهت بک آپ گیری سرور VEEAM راه اندازی گردید که بصورت روزانه و با قابلیت اطمینان بالا در حال دریافت و ذخیره سازی اطلاعات است.

 لازم به ذکر است بعد از منطقه فارس، اصفهان دومین منطقه است که موفق به راه اندازی سیستم ذخیره سازی اطلاعات (SAN) گردید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار