مسلمی معاون پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کردستان گفت: خیرین مدرسه ساز، زیر ساخت و بستر توسعه علم و دانش را در کشور فراهم می کنند.

به گرارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کردستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مسلمی معاون پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کردستان که در سنندج برگزار شد؛ گفت: توسعه پایدار و همه جانبه در گرو توسعه علم است و اقدام خیرین مدرسه ساز، ‌حرکتی در راستای گسترش علم و دانش است.
 
مسلمی با اشاره به اهمیت علم و خواندن در دین مبین اسلام، ‌اولین کلام خداوند متعال خطاب به پیامبرش را خواندن عنوان نمود و با بیان اینکه خواندن، مقدمه آموختن است؛ ‌گفت: در 550 آیه قرآن کریم، مسلمین به فراگیری علم و توسعه دانش،‌ سفارش شده اند و پیامبر اسلام، ائمه و بزرگان دین نیز همواره مسلمانان را به کسب علم و دانش دعوت نموده اند.
 
وی با اشاره به ارزش و اعتبار علم و دانایی و ضرورت آموزش آن در طول زندگی، یکی از حربه های دشمنان انقلاب اسلامی را سنگ اندازی و توطئه آنان برای جلوگیری از پیشرفت های علمی ایران عنوان نمود و افزود: نمونه بارز این دشمنی، تلاش دشمنان برای مقابله با پیشرفت های مختلف از جمله علوم هسته ای در کشور ماست .
 
معاون پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی با پیشرفتهای علمی مردم ما در همه ابعاد مخالف اند؛‌ تصریح نمود: آن ها می دانند با مسلح شدن مردم به علم، همه راه های نفوذ دشمنان به مملکت بسته خواهد شد.
 
مسلمی با اشاره به ضرورت فراهم آوردن بستر لازم برای توسعه علم و دانش، معلم، ‌دانش آموز و فضاهای آموزشی را سه مؤلفه مهم در جهت توسعه علم عنوان نمود و با بیان اینکه امروز با تلاش معلمان متعهد و مشتاق به پیشرفت و استعداد های نهفته دانش آموزان کوشا، بستر توسعه فراهم است؛‌ وجود فضاهای آموزشی را تکمیل کننده دو عامل قبلی دانست.
 
مسلمی در بخش دیگری از سخنان خود، به وضعیت ساخت و ساز فضاهای آموزشی در قبل از انقلاب پرداخت و با بیان اینکه در رژیم طاغوت تعداد 55 هزار فضا در سطح کشور احداث شده بود؛ اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و همراهی و همدلی خیرین، تاکنون95هزار مدرسه در قالب 550هزار کلاس درس در سطح کشور احداث شده است .
 
وی با اشاره به نیاز کشور به فضاهای آموزشی و ضرورت دسترسی به استاندار های لازم در این خصوص گفت: در صورت ادامه این روند، اگر مشارکت خیرین مستمر باشد؛ در آینده نزدیک به خواسته های بزرگ ملت ایران در راستای توسعه علم و دانش دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: مشارکت ، تجهیز ، مدارس ، دانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.