کتابخانه‌ی عمومی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و مجموعه فرهنگی، علمی، پژوهشی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با حضور جمعی از علما و روحانیون ایرانی و عراقی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مسئولان ارشد استانی و کشوری در سنندج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در مراسم افتتاح این پروژه‌ی فرهنگی، علمی و پژوهشی گفت: سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۸ به کردستان دارای برکات مادی و معنوی بسیاری برای مردم استان بود.

وی افزود: در این سفر پرخیر و برکت ۸۳۰ میلیارد تومان طرح مصوب شد که خوشبختانه این عنایات تاکنون به بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: کتابخانه‌ی امام خامنه‌ای از جمله پروژه‌هایی است که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تصویب شده و عملیات عمرانی آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرایی شده است.

وی گفت: این پروژه دارای کتابخانه ی تخصصی ویژه‌ی اساتید، علما، روحانیون، پژوهشگران و محققان کردستانی در حوزه ی فقه امام شافعی(رض) خواهد بود و علاوه بر آثار مکتوب دارای مخازن غنی از آثار دیجیتال است و به زودی به کتابخانه‌های مطرح دنیا متصل خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرودی بیان کرد:  نمایشگاه دائمی کتاب، نرم‌افزار، نوشت‌افزار، کتابخانه عمومی ویژه آقایان و بانوان، دفتر مطالعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، سالن اجتماعات و نشست‌های علمی و تخصصی از جمله بخش‌هایی است که در کنار کتابخانه ی تخصصی در این پروژه ی فرهنگی، علمی و پژوهشی در نظر گرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان درپایان گفت: نشست‌های علمی و تخصصی پیرامون شخصیت امام شافعی(رض) در این مرکز برگزار خواهد شد و تا برپایی کنگره‌ی بین‌المللی امام شافعی در سال آینده تداوم خواهد داشت.

گفتنی است، کتابخانه عمومی امام خامنه ای (مدظله العالی) از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است و در زمینی با مساحت سه هزار و 725 متر و زیربنای 670 متر مربع در شش طبقه شامل قرائت نامه خواهران و برادران، نمایشگاه و سالن اجتماعات احداث شده است.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Kazakhstan
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
افتتاح شد ولی هنوز باز نشده ! یعنی نمیشه استفاده کرد . نمیدونم چرا اصلا افتتاح کردند یا افتتاح به چه معنیه ؟