دستمزدهای کم برای عکاسان سینما معضلی است که من را به شدت ناراحت می‌کند.

امیر عابدی عضو انجمن‌ صنفی عکاسان و مطبوعات در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: جایگزین کردن افراد بی تخصص و کم تجربه به جای عکاسان حرفه‌ای و نامدار مشکلی است از طزف  تهیه کننده و کارگردان آن فیلم که متاسفانه شأن عکاسان حرفه‌ای را پایین می آورند. 

وی افزود: دستمزدهای کم برای عکاسان سینما معضلی است که من رو به شدت ناراحت می‌کند و من از این بابت ناراضی هستم. 

وی در ادامه گفت:‌ هر عکاس باید شأن خودش را بداند و در قبال کار حرفه ای و تخصصی‌اش دستمزدهای کم را قبول کند. 

عابدی افزود: تمامی احتیاجات از نظر ابزاری متکی به تدارکات و تولید هستند، به جز وسایل و ابزارهای عکاسی و تصویربرداری که عکاسان و تصویربرداران خودشان باید این وسایل را تهیه کنند، در غیر اینصورت نمی‌توانند کار را انجام دهند. 

وی با اشاره به اینکه دستمزد عکاسان سینما کم است، گفت: خیلی از عکاسان ابزارهای لازم را ندارند و مجبور به اجاره آن‌ها می‌شوند، در صورتی که تدارکات و تولید باید این هزینه‌ها را متقبل شوند اما متاسفانه این کار را انجام نمی‌دهند و عکاس باید یک هزینه جداگانه بابت اجاره ابزار کارش بپردازد و با توجه به دستمزدهای کم این کار برایشان سودی ندارد. 
این عکاس سینما در ادامه گفت:‌عکاسی سینما عکاسی تبلیغاتی است و بار مسئولیت زیادی بر عهده دارد طوری که 80 تا 90  درصد جذب مخاطب و تبلیغات فیلم متکی به عکس‌های آن فیلم است. 

عابدی افزود: عکاسان سینما باید تمام نما باشد و باید به خواسته‌ها و زاویه دید کارگردان بها دهند نه اینکه برداشت شخصی خود را عکاسی کنند، چون عکاسان سینما اجازه هیچ دخل و تصرف شخصی را روی عکس ندارند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.