دولت روسیه با اجرای اصول بانکداری اسلامی به دنبال جذب هر چه بیشتر سرمایۀ تجار و بازرگانان کشورهای عربی است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی، روسیه در تلاش است با بهره‌گیری از اصول بانکداری اسلامی در مناطق مسلمان‌نشین این کشور تأثیر تحریم های غرب بر اقتصاد روسیه را کاهش دهد.

رییس "اِسبِربانک" با استقبال از اجرای روش های بانکداری اسلامی در روسیه بر افزایش روابط تجاری با کشورهای عربی و جذب سرمایه بیشتر در این حوزه تأکید کرد. اسبربانک، بزرگترین بانک روسیه است که در رتبه بندی های بین المللی به عنوان اولین بانک در اروپای شرقی و سومین بانک در سراسر اروپا شناخته می شود.

"هرمان گرِف"، روز جمعه در جمع سهامداران بانک از توسعه بانکداری اسلامی به عنوان فرصت جدید در تعامل با شرکای بین المللی و مقابله با تحریم ها یاد کرد.

گرف همچنین از برگزاری سلسله نشست های اقتصادی در جمهوری تاتارستان با حضور سرمایه گذاران عرب خبر داد و گفت: "جذب سرمایه از طریق حضور فعال در بازارهای بین المللی می تواند به عنوان یک عامل کلیدی در شرایط فعلی باشد که باعث شده کشور با مشکلات جدیدی دست و پنجه نرم کند."

"سمیر تقی اف،" مدیر توسعه تجاری سازمان کشورهای مشترک المنافع(CIS)، رشد سریع جمعیت مسلمان روسیه را پیش درآمد افزایش تقاضا در بهره گیری از ابزارهای بانکداری اسلامی خواند.

به گزارش پایگاه خبری "وستی فاینانس" با ابلاغ قریب الوقوع ادغام بانکداری اسلامی در سیستم مالی روسیه، حجم دارایی های مالی اسلامی نه تنها در این کشور بلکه در کشورهای آسیای مرکزی نیز به طرز چشم گیری افزایش خواهد یافت و به رقم تقریبی 24 میلیارد دلار تا اوایل سال 2018 خواهد رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار