در ادامه حوادث رخ داده در موزه‌های سراسر دنیا، این بار یونان شاهد حادثه مشابهی بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، به نقل از آرت نت؛ هفته گذشته یکی از بازدیدکنندگان موزه باستان‌شناسی هراکلین در جزیره کرت در یونان، گلدانی 4 هزار ساله را شکست.

این بازدید کننده که به ناگهان تعادل خود را از دست داده بود، برای جلوگیری از زمین خوردن به گلدانی چهار هزار ساله متعلق به تمدن «مینوان» تکیه کرد و باعث شکستن آن شد.

به گفته وزیر میراث فرهنگی یونان، در حالیکه این بازدید کننده خانم صدمه اندکی دیده، به این اثر هنری ما قبل تاریخ به شدت آسیب وارد شده است. البته کارشناسان مرمت این موزه نسبت به بازسازی آن بسیار امید دارند.

به گفته کارشناسان، گلدان فوق دارای علایمی از بازسازی و مرمت در گذشته نیز هست و به احتمال بسیار زیاد 4 هزار سال پیش هم شکسته شده بوده است.

مردم «مینوان» بیش از 2 هزار تا 1500 سال قبل از میلاد در جزیره «کرت» زندگی می‌کرده‌اند.

از تمدن جزیره کرت، دهکده‌ها، مقبره و قبرستان‌هایی بر جای مانده، که امروزه همگی آن‌ها از جزء جاذبه‌های توریستی یونان هستند. علاوه بر این‌ها، اشیا قدیمی به دست آمده از این تمدن در موزه «هراکلین» به نمایش گذاشته شده است.

در حالیکه موزه‌های سراسر دنیا در تلاشند تا از آثار تاریخی دنیا بهترین مراقبت و نگهداری را به عمل آورند. متاسفانه همچنان صدماتی از سوی کارکنان موزه و یا بازدیدکنندگان به این آثار وارد می‌شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار