خبری که صبح آن روز منتشر شد، همه مردم ایران را در غمی سنگین و جانکاه فرو برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛خبری که قلب ملت بزرگ ایران را لرزاند با این جمله آغاز شد:انالله وانا الیه راجعون ، روح بلند رهبرکبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) به ملکوت اعلا پیوست.

بازتاب این خبرحزن انگیز دربین مسلمانان ایران و جهان به حدی بود که رسانه ها ومطبوعات سراسر دنیا رحلت امام را بزرگترین فاجعه و رویداد تاریخ معاصرایران وجهان ذکرکردند.

براساس تایید رسانه ها ی خبری میلیون ها انسان درسوگ پرافتخارترین ومردمی ترین رهبرجهان به سوگ نشستندودر روز تشییع پیکر امام خمینی(ره) میلیون‌ها نفر از مردم ایران به تهران آمدند.

حاضران در توصیف آن روز کرمانشاه چنین می گویند:درکرمانشاه نیزهمانند دیگر شهرها مردم متدین کرمانشاه به خیابانها آمدند وباحزنی تمام درمراسم رحلت بنیانگذارانقلاب شرکت کردند. در آن روز بغضها راه گلو را بسته بودو اشکها بر گونه ها جاری و شهر در سوگی بزرگ فرو رفت.

مردمی که نتواستند خودرا به مراسم تشییع درتهران برساند درسطح شهر به عزاداری می پرداختند و درودیوارهای شهررا پرشده بود  از پارچه های سیاه ، در خیل عزاداران می شد همه اقشار از پیروجوان ،زن ،مرد وحتی کودکان رادید.

نماینده مردم کرمانشاه درمجلس خبرگان رهبری درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران واکنش مردم به خبر رحلت بنیانگذار انقلاب را درسطح جهان بی نظیر می داند.

آیت اله ممدوحی می گوید: انقلاب اسلامی حاصل مجاهدتهای بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

حال 26 سال از آن روز می گذرد و مردم کرمانشاه همچون سایر هموطنانمان در قالب کاروانهایی برای تجدید میثاق با  بنیانگذار انقلاب اسلامی رهسپار مرقد ایشان می شوند.


انتهای پیام/


برچسب ها: کرمانشاه ، صبح ، سال ، رادیو ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار