دبیر برنامه های اجرایی گروه دوچرخه سواری مریوان گفت: کارناوال فرهنگ دوچرخه سواری با پیام 'هر رکابم،تنفسی را پاک نگه می دارد'در روز جهانی بدون دخانیات با حضور در اماکن عمومی با همکاری مرکز بهداشت این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، دارا میرزایی گفت: این کارناوال جهت استقبال و حمایت از روز جهانی بدون دخانیات برای پیشگیری از مصرف دخانیات در بین بزرگسالان و جوانان بخصوص نوجوانان و کودکان برگزار شد.

وی افزود: گروه فرهنگ دوچرخه سواری علاوه بر فعالیت در اماکن عمومی و دیگر اماکنی که ممکن است نسل جوان با دخانیات و دود مانوس شوند مراجعه کرده و سعی دارد تا کودکان و نوجوانان خلاق را به برنامه های فرهنگ دوچرخه سواری و تحرک و دوری از اعتیاد دعوت و آشنا سازد. 

دبیر برنامه های اجرایی گروه دوچرخه سواری مریوان گفت: در این کارناوال پلاکاردهایی با عنوان "زندگی بدون دخانیات حقی برای همه" از طرف کودکان و نوجوانانی که مبتلا به اعتیاد دخانیات و فضاهای مجازی شده بودند،حمل می شد.

میرزایی درپایان گفت: پیام این کارناوال فرهنگی 'نه برای اعتیاد به دخانیات ، بله برای فرهنگ دوچرخه سواری که نماد تحرک و سلامتی است'، بود.

گفتنی است، مریوان یکی از شهرستان های فعال در حوزه فعالیت های اجتماعی و زیست محیطی از طریق تشکل های غیردولتی با همکاری دستگاه های دولتی است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.