دانشیار گروه اکوفیزیولوژی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: گیاهانی مانند گونه های مختلف خردل و چاودار که توانایی جذب بالای عناصر سنگین خاک را دارند در گیاه پالایی مورد استفاده قرار می گیرند.

روح اله امینی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: آزمایش خاک نخستین مرحله در شناسایی عناصر سنگین خاک نظیر مس، سرب و منیزیم است.

وی تشریح کرد: گیاهان مورد کشت در این روش نه فقط برای تولید محصول بلکه برای پاک سازی خاک از عناصر سنگین انتخاب می شوند.

امینی از توانایی گیاهان مورد استفاده در گیاه پالایی گفت و  ادامه داد: ساختار مناسب پیکر رویشی این گیاهان می تواند به صورت کود سبز از زمین خارج شوند.

دانشیار گروه اکوفیزیولوژی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: کشاورزان برای تولید محصول سالم نباید دو ماه قبل از برداشت کود نیتروژن را استفاده نمایند.

وی با اشاره به روش های غیرشیمیایی تاثیرگذار در تولید محصول سالم افزود: مقدار کاهش یافته علفکش و تلفیق با یک روش غیرشیمیایی مثل وجین، خاک ورزی و مالچ در حاصل شدن محصول سالم می تواند به وسیله زارعان اجرا شود.

امینی مسئولیت پذیری کشاورزان را دخیل در تولید محصول سالم دانست و تاکید کرد: توصیه علمی و  مسئولیت پذیری از سوی کشاورز نقشی بی بدیل در تولید محصول سالم دارد.
 انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.