مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاوزی استان همدان از ورود 18 نوع جدید کود میکرو در سبد بذری استان خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛حسین فضلی با اشاره به اینکه اصل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برمبنای تامین،تدارکات و توزیع است افزود:در تامین نهاده های کشاورزی با تولید کنندگان قرار داد هایی را بسته ایم که اعتبارات ملی این بخش از طرف دولت و وزرات خانه تامین می شود.
وی با بیان اینکه 98 درصد از کود های مورد نیاز استان را تامین می کنیم افزود:ا،فسفاته،ازته و پتاسه به عنوان کود های اصلی،پایه و ماکرو در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 80 هزار تن کود بین کشاورزان توزیع شد افزود:95 درصد ازکود های وارداتی توسط 60 نفر از کارگزاران استان بین کشاورزان ارسال می شود که 3درصد از کودهای انبار شده به صورت آزاد و مستقیم برای رفاه حال کشاورزان به فروش می رسد.
فضلی افزود:سهیمه هر استان از سوی وزرات خانه برای توزیع کود بر اساس فعالیت هر استان در بخش کشاورزی سنجیده می شود.
فضلی عنوان کرد برخی از کشاورزان از قیمت کودهای کشاورزی ناراضی اند و این درصورتی است که قیمت تمام اقلام مصرفی در کشور بالا رفته است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اشاره ای  به برنامه های سال 93 اشاره ای داشت  و افزود:تامین 95 هزار تن انواع کود،تهیه و تدارک هزار و 830 تن انواع بذور و بازدید بیش از 760 هکتار از اراضی استان از برنامه های این شرکت بوده است.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: همدان ، کشاورزی ، کود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.