تیم ربات زیر دریایی (ROV) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان تنها تیم ایرانی برای نخستین بار صلاحیت فنی حضور در مسابقات جهانی ربات زیر دریایی (MATE) را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛در این دوره از مسابقات که از اعتبار علمی زیادی برخوردار است،صلاحیت 100 تیم از دانشگاه های مطرح دنیا مورد بررسی قرار گرفت که از بین آن ها تیم هایی از دانشگاه های معتبر دنیا همچون دانشگاه های آریزونا، ماساچوستMIT،واشنگتن، اوهایو، می سی سی پی ،نیو همشایر،آستین تگزاس، هنگ کنگ(چین) ، ماری تایم(روسیه) و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای حضور در مسابقات تایید شد.

این مسابقات از 25 لغایت 27 ژوئن سال میلادی جاری (4تا 6 تیرماه) در ایالت سنت جون کانادا با حضور 35 تیم برگزار می شود.

در این رقابت ها، شرکت هایی مطرحی همچون ناسا، شِل، پژو، جنرال موتورز، ایسوس،IEEE،ISI، MPC و DEEP SEA به عنوان حامی مالی این مسابقات حضور دارند.

تیم ربات زیر دریایی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین که دارنده پنج عنوان قهرمانی در رقابت های بین المللی ربوکاپ آزاد ایران می باشد، در این دوره از بازی ها به عنوان تنها تیم ایرانی پذیرفته و دعوت نامه رسمی حضور در مسابقات را دریافت کرده است.

ربات زیر دریایی با قابلیت بهره گیری در صنایع نظامی و غیر نظامی امکان ویژه را در اختیار انسان قرار می دهد تا در شرایطی مختلف جوی بر تاسیسات نفتی و غیره تسلط داشته باشد.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.