وزیر امورخارجه کشورمان گفت: امروزه حامیان گروه‌های تروریستی منزوی شده‌اند و مجبور شدند با دولت و ملت سوریه همکاری کنند. آنها فهمیده‌اند که امنیت و نفوذ را نمی‌توانند با پول یا فروش اسباب بازی‌های جنگی در منطقه تأمین کنند.

در کنار دولت و مردم سوریه برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری ایستاده‌ایمبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران " محمد جهاد لحام "، رئیس مجلس مردمی سوریه، بعد از ظهر امروز با "محمد جواد ظریف"، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد .

در این دیدار ، وزیر امور خارجه کشورمان سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت و ملت سوریه برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری را تغییر ناپذیر خواند و افزود : به شما به عنوان نماینده مردم سوریه و جناب آقای بشار اسد به دلیل مقاومت تاریخی‌تان در مقابل تروریست‌ها تبریک می‌گوئیم .

ظریف با بیان اینکه در همه زمینه‌ها بویژه در جبهه سیاسی پیروزی با ملت سوریه است، اظهار داشت : امروزه حامیان گروه‌های تروریستی منزوی شده‌اند و مجبور شدند با دولت و ملت سوریه همکاری کنند. آنها فهمیده‌اند که امنیت و نفوذ را نمی‌توانند با پول یا فروش اسباب بازی‌های جنگی در منطقه تأمین کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان هماهنگی‌های سه جانبه میان ایران، عراق و سوریه بویژه در مبارزه با تروریسم و داعش را به نفع منطقه خواند و افزود : معتقدیم مشکلات منطقه باید توسط کشورهای منطقه حل شود .

در این دیدار دکتر محمد جهاد لحام ، ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه، اظهار داشت: ما در سوریه با یک جنگ ظالمانه مواجه هستیم و ایستادگی دوستان سوریه بویژه ایران باعث شد بتوانیم در مقابل تروریسم و افراطی‌گری مقاومت کنیم .

 وی با بیان اینکه تروریسم همچون غده‌ای سرطانی در منطقه گسترده شده افزود: با این حال می‌بینیم مدعیان در جبهه مقابل ما جدیتی در مبارزه با آن به رغم شعارهایشان بخرج نمی‌دهند.

رئیس مجلس مردمی سوریه، بشار اسد را رمز مبارزه و مقاومت دانست و گفت : مردم سوریه و ارتش مردمی این کشور پشت سر او ایستاده اند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار