تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

برپایی بازارچه خیریه در منطقه
 
مدیر مرکز رفاه و خدمات اجتماعی منطه یک گفت:‌بازارچه خیریه و محصولات کارآفرینان منطقه و تورهای گردشگری مذهبی در ماه مبارک رمضان برپا می‌شود.
 
مجید سعادتمندی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  اظهار کرد:‌ بازارچه خیریه و محصولات کارآفرینان شامل خدمات مدد کاری اجتماعی و مشاوره های رایگان پیشگیری از اعتیاد و طلاق است.
 
وی در ادامه گفت:‌تورهای گردشگری و مذهبی شامل زیارت از امامزاده‌های منطقه در ماه مبارک رمضان برای شهروندان برگزار می‌شود،‌همچنین روز دوشنبه 11 خرداد  ماه در سرای محله تجریش جشن گلریزان برای آزادسازی جرایم غیر عمد و مالی برگزار می‌شود که حضور در این بازارچه برای عموم آزاد است. 
 
سعادتمندی اظهار کرد: نمایشگاهی شامل غرفه‌های گردشگری و کارآفرینی در جماران نزدیک بیت امام(ره) با ارائه جاذبه‌های گردشگری منطقه به زائرین از 10 تا 14 خرداد ماه برپا می شود. 
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان در مسجد ولیعصر و بوستان ایرانشهر
 
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 6 از برگزاری جشن ویژه نیمه شعبان در نواحی مختلف این منطقه خبر داد.
 
حبیب الله غفوری معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 6 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن اعیاد شعبانیه خصوصا نیمه شعبان توسط اداره فرهنگی اقدام به برپایی ویژه برنامه‌ی نیمه شعبان در نواحی این منطقه از جمله 4،1 و 5 شده است. 

وی افزود: ‌در ناحیه پنج این منطقه ویژه برنامه‌هایی از جمله جشن بزرگ نیمه شعبان در مسجد ولیعصر که شاخص‌ترین برنامه این ناحیهن است به همراه اجرای برنامه‌های ویژه و مفرح برای شهروندان همچنین اجرای جشن در پایانه بیهقی، افتتاح پارک دوستان در محله شیراز، گفتمان مهدویت و نیز اجرای جشنی به همین مناسبت با مشارکت سرای محله نظامی گنجوی در مسجد حمزه از برنامه‌های ناحیه پنج منطقه است. 

غفوری در ادامه تصریح کرد: در ناحیه یک منطقه نیز اجرای جشن بزرگ نیمه شعبان با برنامه‌های مختلف در بوستان ایرانشهر روز 12 خرداد، برپایی جشن در مسجد الرحمن و جلیلیه همچنین آذین بندی سرای محلات از برنامه‌های این ناحیه است. 

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه در پایان گفت:‌ اجرای جشن ویژه نیمه شعبان در پارک و سرای محله گل ها در ناحیه چهار نیز از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده منطقه به مناسبت  فرا رسیدن نیمه شعبان است. 
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
 
مساجد منطقه 14 میزبان جشن‌های شعبانیه
 
معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه 14 گفت: جشن نیمه شعبان با محوریت قنوت انتظار در مساجد سطح منطقه برگزار می شود.
 
محمد حسن ذیبخش معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 14 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: ویژه برنامه‌های نیمه شعبان با تاکید بر تقویت هویت دینی، ملی و رشد شخصیت، ترویج باورهای دینی، غنی سازی اوقات فراغت و افزایش نشاط اجتماعی با بهره گیری از فضای معنوی اعیاد مذهبی در  مساجد و بوستان‌های منطقه برگزار شده است. 

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی مهدوی با موضوع انتظار مهدویت و استفاده از طرح‌های گرافیکی با عنوان(عکس مهدوی)، برپایی کارگاه آموزشی سبک زندگی ویژه خانواده ها با محوریت(چگونه منتظر باشیم) در سرای محلات از دیگر برنامه‌های اجرایی منطقه 14 در اعیاد شعبان است. 
ذیبخش تصریح کرد: منطقه 14 همچنین 40 مراسم با حضور شهروندان محله دارالمومنین تهران در 20 سرای محله و 20 مسجد برگزار می‌شود. 
وی در پایان گفت: برنامه‌های نیمه شعبان با مشارکت شهروندان و  مدیران اجتماعی و فرهنگی نواحی مختلف منطقه اجرا می‌شود. 
 
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
برپایی جشن شوق انتظار مهدویت
 
شهردار منطقه 15 از برگزاری جشن شوق انتظار به مناسبت ولادت با سعادت حضرت مهدی موعود (عج) در سرای محلات، مساجد و بوستان‌های جنوب شرق تهران خبر داد.
 
علی اکبر انجمنی شهردار منطقه 15 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرگاران، اظهار کرد: در حاشیه ویژه برنامه‌های نیمه شعبان، غرفه‌های محصولات فرهنگی شامل تهیه و تولید بورشور، پوستر و ایستگاه های پذیرایی نیز برپا می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با موضوع دیدگاه حضرت مهدی (عج) در پایانه خاوران برگزار می‌شود.
 
شهردار منطقه تصریح کرد: همچنین برپایی ایستگاه پذیرایی در نواحی 8 گانه، برگزاری مسابقه مقابه نویسی مهدویت ویژه جوانان در کتاب‌خانه های شبانه‌روز ی منطقه با موضوع جوان در آینه مهدی (عج) و ارسال پیام انتظار به شهروندان به عنوان تبریک نیمه شعبان از جمله برنامه های اجرایی دراین زمینه خواهد بود.
 
وی در پایان گفت: هویت‌بخشی سیمای بصری محلات منطقه و اماکن عمومی نیز به مناسبت این عید خجسته با نصب بنر و آویزه‌های زینتی انجام شده است.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار