تشخیص و تأیید ضرورت ساخت و ساز در باغات و زمین های کشاورزی، توسط کمیسیون تبصره یک حفظ کاربری اراضی استان ها و با نظارت کارشناسان امور اراضی جهاد کشاورزی انجام می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد؛

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشوردر دومین روز گردهمایی مدیران امور اراضی منطقه 3 کشور در شهرکردبا اعلام این مطلبگفت: این سازمان برای باغدارانی که نیاز به ساخت و ساز در حد اتاق های کارگری، محل نگهداری سبد میوه یا استخر ذخیره آب دارند، با سهولت بیشتری نسبت به گذشته مجوز صادر می کند.

فرید صیدی نژاد افزود: برای باغاتی که در معرض دستبرد محصول قرار دارند هم صدور مجوز حصارکشی تا ارتفاع 150 سانتی متر البته با طی مراحل قانونی فوق الذکر بلامانع است.

وی تأکید کرد: هر گونه اقدام منجر به کاهش تولید یا قطع فعالیت کشاورزی، به عنوان تغییر کاربری غیرمجاز و تخلف شناخته شده و به موجب ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی علاوه بر قلع و قمع، متخلف مربوطه، محکوم به پرداخت جزای نقدی به قیمت روز کاربری مورد نظرمی شود.

گردهمایی 2 روزه مدیران امور اراضی منطقه سه کشور با حضور مسئولان و معاونان سازمان امور اراضی کشور و مدیران امور اراضی استان های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، خراسان جنوبی، یزد، بوشهر و کرمان، در روزهای دوشنبه و سه شنبه 11 و 12 خرداد 94 در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.