شهرکرد؛

حدود 70 درصد اراضی کشاورزی کشور فاقد سند می باشد

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور گفت: حدود 70 درصد از اراضی کشاورزی کشور فاقد سند می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد؛ فرید صیدی نژاد در گردهمایی 2 روزه مدیران امور اراضی منطقه 3 کشور در شهرکرد با بیان این مطلب، از عکس برداری و تهیه نقشه برای 10 میلیون هکتار از زمین های کشاورزی کشور خبر داد.

وی افزود: عکسبرداری و تهیه نقشه کاداستری زمین های کشاورزی از برنامه های سازمان امور اراضی کشور از سال 93 است که مراحل عکس برداری و تهیه نقشه 7 میلیون هکتار از این اراضی در سال گذشته و 3 میلیون هکتار در سال جاری انجام می شود.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور گفت: تبدیل این عکس ها به نقشه هایی با مقیاس یک دوهزارم، فرآیند صدور اسناد زمین های کشاورزی و مدیریت سطح اراضی را آسان سازی و دقیق می کند.

صیدی نژاد پیش بینی کرد: با این اقدام صدور اسناد مالکیت برای کشاورزان در برنامه ششم توسعه، وضعیت مطلوبی پیدا کند.

وی، سطح زمین های کشاورزی در اختیار مالکان در کشور را 18 میلیون و 700 هزار هکتار برآورد کرد و گفت: بر اساس آخرین اعلام سازمان آمار کشور، این سطح به 16.7 میلیون هکتار کاهش یافته است.

صیدی نژاد اضافه کرد: با وجود کاهش دو میلیون هکتاری سطح زمین های کشاورزی، سطح باغات کشور در سال های اخیر، حدود یک میلیون هکتار افزایش داشته است.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور بر ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از قوانین برای مشارکت مردم در حراست و نگهداری از اراضی کشاورزی هم تأکید کرد.

گردهمایی 2 روزه مدیران امور اراضی منطقه سه کشور با حضور مسئولان و معاونان سازمان امور اراضی کشور و مدیران امور اراضی استان های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، خراسان جنوبی، یزد، بوشهر و کرمان، در روزهای دوشنبه و سه شنبه 11 و 12 خرداد 94 در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.