در واکنش به انتقادات اخیر نخست وزیر عراق، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا اخیرا موشک های ضد تانک به عراق ارسال کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، در واکنش به انتقادات اخیر نخست وزیر عراق، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا اخیرا موشک های ضد تانک به عراق ارسال کرده است.
در واکنش به انتقاد حیدر عبادی، نخست وزیر عراق که گفته بود ائتلاف تحت رهبری آمریکا که در حال حاضر در جنگ با داعش است، حمایت کافی از بغداد در مبارزه با این گروه ستیزه جو نکرده است، کاخ سفید نیز این موضوع را مطرح کرد.
جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت :« من می خواهم خاطرنشان کنم که در هفته گذشته، آمریکا یک هزار فروند موشک ضد تانک را برای نیروهای امنیتی عراق فراهم کرده است.»
وی افزود ائتلاف ضد داعش همیشه حمایت کافی از دولت عراق درمقابله با این گروه سیتزه جو به عمل آورده است.
حیدر عبادی روز سه شنبه پیش از برگزاری کنفرانس بین المللی ضد داعش در پاریس گفت این ائتلاف قول های زیادی به دولت عراق داده است اما تاکنون تعداد اندکی از این وعده ها عملی شده است.
وی همچنین تاکید کرد دولت پیشین عراق بهای سلاح های خریداری شده از مسکو را پرداخت کرده است اما به دلیل اعمال تحریم های آمریکا علیه روسیه، بغداد نمی تواند این سلاح ها را دریافت کند.
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز که از بیمارستانی در بوستون از طریق ویدئو کنفرانس به این نشست ملحق شد، خطاب به اعضای این کنفرانس گفت اولین محموله دو هزار فروندی موشک های ضد تانک اوایل این هفته به دولت عراق تحویل خواهد شد.
به رغم حملات متعدد هوایی ائتلاف علیه داعش، این گروه تروریستی در هفته های اخیر پیشروی های زیادی در مناطق مختلف سوریه و عراق داشته است.

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد ایران به تعهدات خود بر اساس طرح مشترک اقدام عمل کرده است.

جاش ارنست درباره ارزیابی اش در خصوص گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر افزایش ذخایر اورانیوم ایران در مقایسه با زمان آغاز مذاکرات اتمی، گفت: براساس معیاری که ما از آن برای ارزیابی میزان پایبندی ایران به طرح مشترک اقدام استفاده می کنیم، اجرای این طرح کاملا رو به جلو است.

وی در بخشی دیگر از اظهاراتش تاکید کرد: "رئیس جمهور آمریکا این موضوع را کاملا روشن بیان کرده است که اگر ما به راه حلی دیپلماتیک برسیم و از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کنیم این موثرترین کاری است که می توانیم برای جلوگیری از دستیابی آنها به تسلیحات اتمی انجام دهیم."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ریز بین
۱۴:۱۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
باید مراقب بود که این موشکها همانند اقدامات گذشته در اختیار داعش قرار نگیرد بعد هم وقتی لو رفت بگن ببخشید اشتباه شده.
آخرین اخبار