وزیر امور خارجه آمریکا به مناسبت روز ملی روسیه، پیام دوستانه و گرمی برای مردم این کشور ارسال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، همزمان با فرا رسیدن روز ملی روسیه (12 ژوئن – 22 خرداد) پیغامی دوستانه برای مردم این کشور ارسال و در آن برای تقویت هر‌چه بیشتر روابط مسکو – واشینگتن در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

در متن پیام "جان کری" آمده است: در این روز ویژه، آمریکا نیز همراه با مردم روسیه جشن خواهد گرفت. اختلاف نظراتی وجود دارد که میان دو کشور فاصله انداخته است؛ اما مردم روسیه و آمریکا در رسیدن به صلح، کامیابی و دموکراسی با یکدیگر نقاط مشترک فراوانی دارند. در طول قرن‌ها، آزادی بیان و عقاید، عامل مهمی در خلق آثار هنری و دستاوردهای علمی بوده که در هر دو کشور آمریکا و روسیه روح زندگی را غنی‌تر کرده است.

"کری،" کهنه سرباز سابق جنگ ویتنام، در ادامه این بیانیه افزود: همزمان با جشن هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم، تلاش‌های روسیه در مقابله با نیروهای نازی را گرامی می‌داریم. برای میلیون‌ها سرباز روس که در میدان‌های نبرد به جنگ نازی‌ها رفتند و آنها که در این راه جان خود را از دست دادند احترام و ارزش بالایی قائل هستیم.

این درحالیست که "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، 9 مه (19 اردیبهشت) در جشن روز پیروزی مسکو شرکت نکرد. همچنین آمریکا به بهانه دخالت روسیه در جنگ داخلی اوکراین، این کشور را تحریم کرده و با‌وجود تظاهر "جان کری،" روابط دو کشور کاملا مخدوش شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار