تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

آماده سازی پهنه جنوبی حرم مطهر امام خمینی (ره)

معاون امور شهری و محیط زیست منطقه 6 از آماده سازی 60 هزار متر مربع از پهنه جنوبی حرم مطهر امام خمینی به مناسبت برگزاری مراسم بیست و ششمین سالگرد بزرگداشت رهبر انقلاب اسلامی خبر داد.

افشین خدامی معاون امور شهری و محیط زیست منطقه 6 در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،عنوان کرد: در راستای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم بیست و ششمین سالگرد بزرگداشت رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، توسط این منطقه از اردیبهشت ماه در حال آماده سازی پهنه جنوبی حرم مطهر (ره) به متراژ 60 هزار متر مربع شده است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات عمرانی شامل 2500 متر مربع آسفالت، لکه گیری و درز گیری و رنگ آمیزی 7800 هزار متر طول از جداول و داربست است.

خدامی تصریح کرد: همچنین با فراهم سازی امکانات و عوامل نظافت در سایت استقرار منطقه برای استقبال از زائران از جمله 230 کارگر در جهت رفت و روب و شستشو، 21 خودرو وانت و نیسان در محل مستقر، 5 مخزن بزرگ و کوچک و 4 تانکر آب نیز در محل جانمایی شده است.

وی در پایان گفت: معاونان خدمات شهری و فنی عمران به همراه مدیران هر دو حوزه و نیز ناظر عالی اداره امور خدمات شهری به طور مستمر از روند آماده سازی پهنه منطقه در مرقد مطهر پیرامون امور نظافت و رفت و روب، مرمت آسفالت و جداول، رسیدگی به فضای سبز، امور زیباسازی و... بازدید انجام می شود.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

خدمت‌رسانی نیروهای خدمات شهری منطقه 8 در مراسم ارتحال امام ‌(ره)

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه 8 گفت: این منطقه با همه توان به پذیرایی از زائران مرقد مطهر حضرت امام ‌(ره) اقدام می‌کند.

غفار رضوانی معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 8 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: 350 نفر از کارکنان حوزه خدمات شهری و 70 نفر نیروی کارگر برای برگزاری بهتر و زیباتر مراسم ارتحال امام خمینی (ره) تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: نیروهای کارگر حوزه بازیافت و جمع‌آوری پسماندها به صورت گسترده در حرم مطهر حضور دارند، تا در کوتاهترین زمان ممکن، نسبت به نظافت و پاکیزگی محیط اطراف حرم اقدام کنند.
رضوانی تصریح کرد: فرهنگسرای خورشید ولایت، با برپایی نمایشگاه عکس، نقاشی، مشاوره دینی حجاب و عفاف، پذیرای شهروندان هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه 8 در پایان گفت: زائران ضمن استفاده از غرفه‌های آمزش و بازدید از نمایشگاه عفاف و حجاب، از خدمات ویزیت رایگان ومشاوره تغذیه که در غرفه سلامت ارائه می شود، بهره‌مند شوند.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید


ساماندهی دستفروشان در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 11 گفت:‌ در راستای ساماندهی دستفروشان در سالگرد ارتحال امام (ره) 4 اکیپ در پهنه ضلع شمالی حضور خواهند داشت.

امیرحسین عساری،‌ معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 11 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) شهرداری منطقه 11 بر اساس دستورالعمل‌های شهرداری تهران برنامه‌ریزی جامع و گسترده را به منظور خدمات رسانی شایسته انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه 11 میزبانی از عزاداران مراسم ارتحال امام را در پهنه ضلع شمالی حرم مطهر بر عهده دارد، افزود: در راستای جلوگیری از سد معبر و ساماندهی دست‌فروشان محوطه حرم مطهر 4 اکیپ برخورد با سد معبر در پهنه حضور داشت.

عساری در پایان همچنین در خصوص کنترل جانوران موذی در پهنه مدنظر گرفته شده، تصریح کرد: اداره ساماندهی یک هفته قبل از شروع مراسم 50 لانه‌های فعال را انسداد و150 مورد را طعمه‌گذاری کرده است.
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

استقرار غرفه‌ مشاوره دینی حجاب و عفاف طول مراسم ارتحال امام (ره)

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری منطقه 14 گفت: همزمان با فرا رسیدن سالگرد ارتحال رهبر انقلاب، شهرداری منطقه 14 غرفه‌های فرهنگی را در حرم امام خمینی برپا کرد.

محمدحسن ذیبخش، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 14 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: غرفه‌های فرهنگی شامل نمایشگاه کتاب، عکس یادگاری، نقاشی، مشاوره دینی حجاب و عفاف، پخش فیلم و توزیع محصولات فرهنگی است.

ذیبخش گفت: نمایشگاه عکس، ختم قرآن و ایستگاه نقاشی، از برنامه‌های فرهنگی شهرداری منطقه 14 است که علاوه بر برنامه‌های مراسم ارتحال در حرم مطهر این مسابقات در سطح سرای محلات منطقه 14 برگزار شد.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

برپایی غرفه‌های فرهنگی در مراسم ارتحال امام

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 15 گفت: در سی و ششمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب غرفه‌های فرهنگی با محوریت‌های مختلف برپا می‌شود.

ابوالفضل حیدری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 15 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: غرفه‌های فرهنگی با همکاری مناطق 3، 8، 21 در نزدیکی عوارضی تهران- قم در سی و ششمین سالگرد ارتحال امام برگزار می‌شود. 

وی در ادامه افزود: محوریت غرفه‌ها در خصوص هنر امام و فرمایشات ایشان و جنبه های شخصیتی و علمی حاج آقا مصطفی خمینی است. 

حیدری ادامه داد: برگزاری مراسم یادمان شهدای 15 خرداد از دیگر برنامه‌های اداره فرهنگی در روز 15 خرداد است. 

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 15 در پایان گفت: در مراسم شهدای 15 خرداد از خانواده‌های شهدا تجلیل به عمل می آید و همچنین این مراسم با مشارکت سازمان تبلیغات برگزار می‌شود. 

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار