کتاب «اردوگاه اطفال» به عنوان یکی از پروژه‌های 3 گانه‌ی در دست کار احمد یوسف‌زاده در آینده‌ی نزدیک نوشته می‌شود.

احمد یوسف‌زاده نویسنده‌ی کتاب «آن بیست نفر» و «مدیر امور فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان» در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران،  در خصوص پروژه‌هایی که هم‌اکنون بر روی میزکار خود قرار داده، گفت: در حال حاضر در نظر دارم که در سال پیش رو 3 پروژه را به اتمام برسانم البته نمی‌دانم که چند درصد از این پروژه‌ها را می‌توانم به نتیجه‌ی دلخواه برسانم.

وی افزود: اولین پروژه‌ِ قرار گرفته بر روی میز کاری من، پروژه‌ای بوده که طی آن به زندگینامه‌ی برادر شهیدم «موسی یوسف‌زاده» خواهم پرداخت.

نویسنده‌ی کتاب «آن بیست‌و‌سه نفر» اظهار داشت: موسی یوسف‌زاده شخصیتی فوق‌العاده بوده و در حوزه‌ی نویسندگی نیز تجربه داشته است.

یوسف‌زاده گفت: برادر من فردی ادیب بوده و عارفی به تمام معنا به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: تداوم ماجرای «آن بیست‌و‌سه نفر» خمیر مایه‌ی پروژه‌ی دیگر من بوده که با عنوان احتمالی«اردوگاه اطفال» بر روی کاغذ آورده می‌‌شود.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان، تصریح کرد: در کتاب «اردوگاه اطفال» ماجرای «آن بیست‌و‌سه نفر» دستخوش هضم 23 نفر مذکور یک مجموعه‌ی300 الی 400 نفره و تبدیل زندان کوچک آمده در کتاب «آن بیست‌و‌سه‌نفر» به یک اردوگاه می‌شود.

یوسف‌زاده افزود: این کتاب راوی استفاده‌ی تبلیغاتی رژیم بعث عراق از اسرای نوجوان و نحوه‌ی برخورد این اسرا با چنین اقداماتی است.

وی گفت: به نظرمی‌آید که ادامه‌ی کتاب «آن بیست‌‌و‌سه نفر» باید در 2 مجموعه‌ی جدا به نگارش در بیاید که اولین مجموعه‌ی آن مرتبط با اردوگاه جمع‌آوری اسرای نوجوان و جوان معروف به اردوگاه اطفال بوده و مجموعه‌ی دوم نیز به روایت اتفاقات رخ داده در پنج سال آخر اسارت من در اردوگاه موصل 2 می‌پردازد.

این نویسنده ادامه داد: سومین پروژه‌ی پیشبینی شده‌ی من پروژه‌ای است که به بررسی تفاوت اسارت اسرای ایرانی در دست مسعود رجوی و در دست صدام می‌پردازد.

یوسف‌زاده اظهار داشت: اتفاقاتی در اردوگاه‌های اسرا در طول جنگ افتاد که بر اساس آن‌ها گروهک‌ مجاهدین خلق با فریب اسرای ایرانی سعی داشتن که آن ها را به طرف خود بکشانند و من دوست داشتم که به روایت زندگی اسرا در اردوگاه اشرف و اردوگاه صدام بپردازم.

وی خاطرنشان کرد: عنوان احتمالی «اردوگاه اطفال» را در صورتی بر روی پروژه‌ی ادامه‌ی داستان «آن بیست‌وسه نفر» می‌گذارم که مطمئن شوم واژه‌ی «اطفال» آمده در این عنوان تداعی‌گر ضعف و ناتوانی نبوده و در عین نشان دادن لطافت روحی اسرای نوجوان و جوان گویای شهادت‌های انکار پذیر آن‌ها هم هست.

لازم به ذکر است که تا به امروز 20 الی 30 هزار جلد از کتاب «آن بیست‌وسه نفر» چاپ شده و در 9 روز اول برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 11 هزار جلد از آن به فروش رسد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار