اگرچه وریدهای واریسی معمولا در بین زنان بویژه زنان باردار مشاهده می‌شود، اما بسیاری از موارد این بیماری ناشی از بیماری‌های مزمن است.

اعظم آقاجانی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، گفت: ابتلا به بیماری‌های مزمن نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و بیماری‌های کلیوی موجب بروز عوارض پوستی از جمله التهاب، قرمز، تورم و خارش بر روی پوست می‌شوند و برای مقابله با این عوارض، مقابله و پیشگیری از بیماری مزمن اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: عارضه وریدهای واریسی از عارضه‌های بسیار مهم  و شایع است که موجب بروز تورم در صورت ، پلک ها، دست‌ها و پاها می‌شود.

آقاجانی تاکید کرد: اگرچه وریدهای وارسی معمولا در بین زنان به ویژه زنان باردار مشاهده می‌شود، اما بسیاری از موارد این بیماری ناشی از بیماری مزمن است.

وی یاد آور شد: بیماری‌های قلبی، کلیوی و عوارض حاملگی از جمله مهمترین عواملی هستند که می‌توانند موجب بروز عوارض وریدهای واریسی شوند.

آقاجانی خاطر نشان کرد: البته دراغلب موارد وریدهای واریسی مشکل چندان خاصی را موجب نمی‌شوند و عوارض آنان به تدریج و با گذشت زمان از بین می‌رود.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار