معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال 93 بیش از 480 هزار تن شیر در استان قزوین تولید شد که در نظر داریم با اجرای برنامه های عملیاتی، میزان تولید را افزایش دهیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران قزوین؛حاج سید جوادی با اشاره به تعداد واحدهای دامی فعال در استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 170 واحد دامی با 35 هزار راس گاو صنعتی و 23 هزار راس گاو سنتی در استان فعالیت و شیر مصرفی شهروندان را تولید میکنند.
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: آمارها نشان دهنده این موضوع هستند که سرانه مصرف شیر در دنیا سالانه 300 کیلوگرم است این در حالی است که سرانه مصرف شیر در ایران در طول یک سال 110 کیلوگرم است که مدیران و مسئولان باید تدابیر لازم در زمینه افزایش میزان مصرف شیر را در کشور و به ویژه استان قزوین افزایش دهند.
 
وی عنوان کرد: تاکنون پروانه تاسیس بیش از 270 هزار واحد تولید شیر با ظرفیت نگهداری بیش از 27 هزار راس گاوشیری در استان صادر شده است که بهرهبرداری از این واحدهای تولیدی نقش بسزایی در زمینه افزایش تولید شیر در استات دارد که دامداران و تولیدکنندگان شیر با در این زمینه همکاریهای لازم را انجام دهند.
 
انتهای پیام/گ

برچسب ها: شیر ، تولید ، روزانه ، قزوین ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.