صاحب الزمانی با اشاره به اینکه بار مراجعه افراد به پزشکان عمومی و متخصص 5 بار در سال است گفت : از این تعداد یک نفر به آزمایشگاه ارجاع می شود و تقریبا 70 درصد تشخیص بیماری ها وابسته به تست های آزمایشگاهی است .

محمد صاحب الزمانی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران در رابطه با تعرفه جامعه پزشکی و چگونگی سیاست گذاری آن اذعان داشت: زیرساخت‌های کتاب ارزش گذاری آماده نبود در حالی که یکی از زیرساخت‌های اساسی آن هماهنگی و تجمیع سازمان های بیمه گر بود.

وی با اشاره به اینکه در اکثر کشورهای دنیا سازمان های بیمه گر نسبت به محاسبه هزینه سلامت مردم اقدام می کنند ،افزود: سازمان های بیمه باید تجمیع و درمان شوند تا رابطه مالی بیمار و پزشک قطع شود .

وی با اشاره به بار مراجعات مردم به آزمایشگاههای تشخیص طبی ادامه داد : با اکثر انجمن های پاراکلینیک از جمله آزمایشگاه و رادیولوژی هیچ گونه مشورت و نظرخواهی در خصوص کتاب ارزش نسبی خدمات انجام نشد در حالی که پاراکلینیک ها از جمله آزمیشگاه های تشخیص طبی کارهای زیادی در این زمینه انجام داده بودند .

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت باید در تدوین کتاب ارزش نسبی خدمات از نظرات کارشناسی انجمن های علمی و صنفی استفاده می کرد، خاطرنشان کرد : زمانی که وزارت بهداشت کا تعیین می کند باید از فرمول علمی و منطقی تبعیت کند و در این رابطه اکثر انجمن ها و جامعه پزشکی نسبت به ضرایب تعیین شده معترض هستند زیرا یا با آنها مشورت نشده و یا مشورت شده و دوباره تغییر دادند.

وی با اشاره به اینکه حدود 3 هزار و اندی تست آزمایشگاهی داریم ؛ تصریح کرد : این میزان رقم کمی نیست و در مقابل خدماتی که جامعه آزمایشگاهی برای تشخیص و درمان بیماری ها انجام می دهد کاهش تعرفه بسیار ناعادلانه و غیر منطقی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار