وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به مناسبت بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (قدس سره الشریف) و تجدید میثاق دانشگاهیان با رهبر معظم انقلاب پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، دکتر هاشمی در این پیام آورده است: امام خمینی رهبر منحصر به فردی بود که در دهه‌های 1960 و 1970 میلادی، هنگامی که نظریه‌‌پردازان توسعه سیاسی در غرب به تحولات سیاسی و دینی در ایران و سایر کشورها بی‌اعتنا بودند، جهان را با موجی از ایده‌های نو روبرو ساخت و میراثی بر جای گذاشت که هنوز هم زنده، پویا و فعال است.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از این پیام آورده است: در بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (قدس سره الشریف) که مقارن با نیمه شعبان و سالروز میلاد خجسته مهدی موعود (عج) است، جامعه دانشگاهیان کشور همنوا و همدل با ملت مسلمان ایران، ضمن حضور در آیین‌های گرامیداشت یاد و نام امام راحل با اندیشه و آرمان‌های وی تجدید پیمان می‌نمایند.
متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی
«با دلی‌ آرام‌ و قلبی‌ مطمئن‌ و روحی‌ شاد و ضمیری‌ امیدوار به‌ فضل خدا از خدمت‌ خواهران‌ و برادران‌ مرخص‌ و به‌ سوی‌ جایگاه‌ ابدی‌ سفر میكنم‌ و به‌ دعای‌ خیر شما احتیاج مبرم‌ دارم‌ و از خدای‌ رحمان‌ و رحیم‌ می‌خواهم‌ كه‌ عذرم‌ را در كوتاهی‌ خدمت‌ و قصور و تقصیر بپذیرد.»

بخشی از وصیتنامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی (ره)
خرداد، ماه قیام و حماسه و یادآور خاطره ماندگار رهبری با صلابت، مجاهدی نستوه و عالمی عامل است که به نام خدا و برای خدا قیام کرد و با مجاهدت، مقاومت و مهاجرت، وعده نصرت الهی را محقق ساخت. بزرگ مردی که پس از یک عمر زندگی پر افتخار و ایجاد تحولی شگرف در ایران و جهان، در 14 خرداد 1368 با دلی آرام و قلبی مطمئن دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

صلای روح بخش آن رهبر یگانه که به راستی روح خدا در کالبد زمانه بود، از آن رو بر جان و دل مردم نشست که ریشه در ژرفای فرهنگ، تاریخ و روح ملت بزرگ ایران داشت. ندایی که تجلی آموزه‌های اسلام در مقابله با استیلای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی غرب به عنوان سمبل استکبار در عصر حاضر بود. پیام او اما نه تنها در این مرز و بوم و در میان مسلمانان، که در منطقه و جهان طنین افکند و روح بیداری و آزادی خواهی را در کالبد انسان‌های پاک سیرت دمید.

امام خمینی رهبر منحصر به فردی بود که در دهه‌های 1960 و 1970 میلادی، هنگامی که نظریه‌‌پردازان توسعه سیاسی در غرب به تحولات سیاسی و دینی در ایران و سایر کشورها بی‌اعتنا بودند، جهان را با موجی از ایده‌های نو روبرو ساخت و میراثی بر جای گذاشت که هنوز هم زنده، پویا و فعال است. این انسان آزاد‌اندیش و روشن ضمیر با توکل بر خدا و احیای اسلام ناب محمدی توانست چنان اثری در تاریخ جهان بر جای بگذارد که بی‌تردید انسان‌ها همچنان تحت تأثیر پیام معنوی آن قرار دارند.

معمار کبیر انقلاب اسلامی، فرهنگ فرمانبری در جامعه را نیز دگرگون ساخت، دیوار ترس را فرو ریخت و مردم را به سوی چشمه پاک فطرت الهی هدایت کرد. او جهان‌بینی مذهبی را احیا و نور ایمان را روشن کرد. بزرگ‌ترین حماسه فداکاری و از خود گذشتگی عصر ما را پدید آورد و در رابطه انسان و خدا، فصلی جدید گشود و از همین مسیر، با حمایت مردم، انقلاب اسلامی را که نقطه عطفی در تاریخ قرن بیستم است، به سرانجام رساند.

در بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (قدس سره الشریف) که مقارن با نیمه شعبان و سالروز میلاد خجسته مهدی موعود (عج) است، جامعه دانشگاهیان کشور همنوا و همدل با ملت مسلمان ایران، ضمن حضور در آیین‌های گرامیداشت یاد و نام امام راحل با اندیشه و آرمان‌های وی تجدید پیمان می‌نمایند.

امید که دولت تدبیر و امید در سالی که به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری شده است، با حضور فعال آحاد ملت و به‌ویژه دانشگاهیان، بتواند گام‌های بلندی در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی بردارد و دین خود را به شهدا و امام بزرگوار با خدمتگزاری شایسته به ملت شریف ایران ادا نماید.



ان شاءا...

دکتر سید حسن هاشمی
وزیر





انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.