دبیر ستاد محیط زیست منطقه یک گفت: به مناسبت هفته محیط زیست همایش و نمایشگاه محیط زیست و انرژی در مراکز انرژی های تجدید پذیر در بوستان رحمان‌آباد 19 خرداد برگزار می‌شود.

برگزاری همایش محیط زیست و انرژیآسیه اقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: همایش و نمایشگاه محیط زیست و انرژی برای اولین بار در منطقه یک برگزار می‌شود و یکی از دلایل برگزاری این همایش‌ و نمایشگاه، راه‌اندازی مرکز تحقیقات و انرژی‌های تجدید پذیر است در اواخر سال 93 آغاز به کار کرده است. 

وی در ادامه گفت: مرکز انرژی‌های تجدید پذیر که از انرژی باد و خورشید استفاده و دوباره آن را در چرخه محیط زیست تجدید می‌کند شامل کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه دائمی است که به عرضه دستگاه ها و وسایل تجدید پذیر انرژی برای بازدیدکنندگان می‌پردازد. 

اقدسی عنوان کرد: این همایش و نمایشگاه با توجه به هفته محیط زیست که از 16 تا 22 خرداد است برگزار می‌شود و در این همایش شهردار منطقه یک و ریاست ستاد محیط زیست به سخنرانی می‌پردازند و در نمایشگاه وسایلی مانند اجاق‌ گاز خورشیدی،‌توربین‌ بادی، خشک ‌کن خورشیدی که با انرژی خورشیدی کار می‌کنند در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد. 

وی افزود: در کنار نمایشگاه ، کارگاه آموزش عملی انرژی‌های تجدید‌پذیر برای کودکان جهت درست کردن وسایلی که می‌توانند در خانه تهیه کنند برپامی‌شود. 

اقدسی گفت: در هفته محیط زیست ایستگاه‌های آموزش اطلاع‌رسانی در تره‌بار ازگل،‌ تره‌بار لاله، بوستان نیاوران،‌ پارک ازگل، شهرک نفت و شهرک گلها و دانشگاه برپا می‌شود و کیسه‌های زیست‌ زباله تجدید پذیر در ورود‌ی‌های تفرجگاهای کوهستان (دربند و درکه) توزیع می‌شود. 

وی در ادامه افزود: کارگاههای آموزشی تفکیک زباله از مبداء،‌صرفه‌جویی در مصرف آب و آلودگی‌های زباله در طبیعت در هفته محیط زیست برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار