وزیراطلاعات در کرمان گفت: ویژگی امام راحل این بود که در نقطه ناامیدی وبن بستی که سیاسیون در آن بودند، با یاری خدا حرکت خود را آغاز و سرانجام انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

امام خمینی در بن بست وناامیدی مردم به داد ملت ایران رسیدبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، حجت الاسلام سید محمود علوی در مراسم ارتحال امام که در حسینیه ثارلله کرمان و با حضور مردم ومسئولان استان ،نماینده ولی فقیه و استاندار کرمان برگزار شد، گفت:خداوند در قرآن می‌فرماید :در لحظه‌ای که یأس بر شما مستولی می‌شود و به بن‌بست رسیده‌اید، نقطه مساعدت و کمک الهی است و خدا به شما کمک می‌کند وامام نیز در چنین شرایطی موفق به ایجاد حرکت در ایران برای ایجاد انقلابی جهانی شد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که در سالهای 41تا 43حرکت های مختلفی را در ایران شاهد بودیم هیچ امیدی برای داشتن یک رهبری واحد جهت پیروزی انقلاب وفراگیر شدن آن نبود.

علوی تاکید کرد: در زمان آیت الله بروجردی اوضاع بهتر بود و مردم گوش به فرمان ایشان بود اما با رحلت وی مرجعیت چند قسمت شد در نتیجه رهبر واحدی در کشور نبود تا مردم پیرو وی در عرصه قیام باشند.

وزیراطلاعات با اشاره به اینکه دانشگاهها نیز می توانند از عناصر قوی حرکت های اجتماعی باشند گفت: در آن زمان دانشگاه نیز جنبه مذهبی نداشت و محل فرقه های سوسیال و مارکسسیت وغیره بود وحتی دانشجوهای مذهبی برای ادای فریضه نماز خود را مخفی می کردند تا به آنها امل نگویند.

وی با اشاره به خصوصیات بارز امام نظیر شجاعت و مهربانی گفت: امام خمینی در برخورد با اقشار مختلف با آنها به نرمی حرف می زد اما در مقابل شاه وعمال زور وی و آمریکا یک صدا فریاد می شد به گونه ای که شنیده ایداما فرمود: آمریکا امروز در بین ملت ایران منفورترین چهره است.

علوی خاطرنشان کرد: اما برخورد خوب امام با ارتش و نیروهای مسلح باعث شد آنهادر نهایت به خدمت امام آمده و حتی در بسیاری جریانات ارتش خود را بی طرف دانست.

وی با گرامیداشت یاد وخاطره امام خمینی (ره) گفت: امروز روز گرامیداشت بت شکن تاریخ است و شاه بتی بود که امام خمینی با شجاعت و بصیرت خود آن را شکست.

وزیراطلاعات با اشاره به حوادث بعد از رحلت امام گفت: وقتی امام خمینی با ضمیری آگاه و قلبی آرام ندای حق را لبیک ورحلت فرمود مجلس خبرگان رهبری در کوتاه ترین زمان ممکن رهبر انقلاب رابرای رهبری این نظام انتخاب کردند و 26سال است که راه امام توسط مقام عظمای ولایت ادامه دارد.

انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.