گروه تروریستی داعش به نزدیک دروازه های شهر حسکه، ‌مرکز استانی در شمال شرق سوریه رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیشروی تروریستهای داعش در شمال شرقی سوریه شتاب بیشتری گرفته است. بنابر اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه ، داعشی ها اکنون در 500 متری حسکه قرار دارند. حسکه شهری است که میان نیروهای حکومت و نیروهای کرد تقسیم شده است .


یک روز پس از حمله داعش که دست کم شش خودرو بمب گذاری شده را منفجر کرد، ‌درگیری ها در حومه جنوبی شهر ادامه یافت . بنابر اعلام این سازمان غیر دولتی، به این ترتیب داعش یک زندان و یک نیروگاه برق را به تصرف خود در آورد.


دیده بان حقوق بشر به اعزام نیروهای کمکی دولتی به این منطقه اشاره کرد. سقوط این شهر به داعش امکان می دهد دومین مرکز استانی در سوریه را پس از رقه در کنترل خود داشته باشد.


جبهه النصره ، شاخه سوری القاعده و رقیب داعش نیز امسال به ویژه با تصرف ادلب، مرکز استانی به همین نام، به همراه دیگر گروه های شورشی، پیشرفتهایی به ثبت رسانده است.


داعش بیش از پیش به کامیون های بمب گذاری شده پر از مواد منفجره در حملات خود در عراق و سوریه متوسل می شود؛ حربه ای که به ویژه به آنان امکان داد رمادی مرکز استان غربی انبار عراق را به تصرف خود در آورند.


آنتونی بلینکن، فرد شماره دو وزارت امور خارجه آمریکا در برابر انتقادهای مربوط به راهبرد ائتلاف که موفق نشده است مانع از تصرف رمادی به دست داعش شود، مدعی شد: «تصرفات داعش 25 درصد کاهش یافته است و تجهیزات بسیاری منهدم شده است و بیش از 10 هزار داعشی کشته شده اند. این مسایل سرانجام به زودی تاثیر خود را خواهد گذاشت.»


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار