عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه بانک‌ها در حال حاضر هیچ تعهدی برای پرداخت تسهیلات مسکن بر عهده نگرفته‌اند گفت: متأسفانه هنوز هیچ کدام از وعده‌هایی که درخصوص تسهیلات داده شده، به نتیجه نرسیده است.

نعمت چهاردولی در گفتگو با خبرنگار  راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه بانک‌ها در حال حاضر هیچ تعهدی برای پرداخت تسهیلات مسکن بر عهده نگرفته‌اند، گفت: متأسفانه هنوز هیچ کدام از وعده‌هایی که درخصوص تسهیلات داده شده، به نتیجه نرسیده است.

عضو کمیسیون عمران اظهار داشت: در صورتی که نرخ تسهیلات زیر 14 درصد باشد می‌تواند بر بازار مسکن اثرگذار باشد و رونق را به این بازار بازگرداند.

چهار دولی در ادامه افزود: در صورتی که این نرخ تسهیلات بیش از 24 درصد باشد نه تنها باعث کاهش قیمت نمی‌شود بلکه هیچ متقاضی برای دریافت تسهیلات قدم پیش نمی‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدیرکل بانک مرکزی در جلسات مختلف نرخ و سود این تسهیلات را مشخص کرده است اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده و بانک‌ها قبول نکرده‌اند.

نماینده استان همدان تصریح کرد: در حال حاضر باید منتظر ماند و دید که بانک‌ها چه عکس‌العملی برای پرداخت تسهیلات نشان می‌دهند و آیا می‌توانند این تسهیلات را با نرخ مناسب ارائه دهند.

چهاردولی در ادامه توضیح داد: در صورتی که تسهیلات با همین نرخ پرداخت شود بازار مسکن با نوسان روبرو می‌شود و قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، تسهیلات ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار