رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: افراد کارآفرین باید از کیفیت آموزشی، پژوهشی بر خوردار باشند و همان قدر که به توسعه کمی توجه می شود، توسعه کیفی را نیز در اولیت بندی ها باید قرار بدهیم.

نصرت الله ضرغام سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سطح رشد کمی و کیفی در کشور اظهار کرد: زمانی که می خواهیم نیروی انسانی دریافت کنیم، باید افراد کار آفرین باشند و از کیفیت آموزشی، پژوهشی برخوردار باشند و شاخص های کیفی را در حد استاندارد در نظر بگیریم.
 
وی افزود: فارغ‌التحصیلانی که در سطح دنیا هستند را باید توسعه کمی بدهیم و سطح توسعه کیفی را تحت فشار قرار ندهیم به عبارتی همان قدر که به توسعه‌ی کمی توجه می‌کنیم باید به توسعه کیفی نیز توجه داشته باشیم.
 
ضرغام تصریح کرد: اولویت بندی را باید در دستور کار قرار بدهیم و در تربیت نیروی انسانی، تقاضای اجتماعی، به سطح کمی و کیفی توجه داشته باشیم و در یک نگاه جامع آموزش متکی به پژوهش نیست و زمانی که پژوهش متکی به آموزش باشد کیفیت آن نیز بالا است. 

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تاکید کرد: برای اینکه توسعه کیفی داشته باشیم که جایگاه ویژه ای در توسعه دارد، باید با سیاست و برنامه مدون پیش برویم تا به پژوهش و نوآوری داشته باشیم و به اقتصاد کشور کمک کنیم. 

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها باید خواستگاه نوآوری باشند و برای حفظ نوآوری باید بحث دارایی ها را داشته باشیم که بخش عمده ای از ثروت کشورها را دارایی‌های فکری آن ها تشکیل می‌دهد. 

ضرغام در پایان عنوان کرد:ارزش‌دارایی‌های فکری را در کشور باید افزایش دهیم به عبارتی توجه به کیفیت منجر به افزایش دارایی های فکری می‌شود. 





انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار