فوق تخصص بیماریهای ریه کودکان در دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:مرکز برونکوسکوپی انعطاف پذیر تشخیصی مخصوص کودکان و شیرخواران در مرکز پزشکی، آموزشی درمانی بعثت سنندج راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، دکتر شیلان محمدی گفت : مرکز برونکوسکوپی کودکان برای اولین بار در استان آغاز بکار نموده است و این دستگاه جزء اولین دستگاه های پیشرفته در سطح کشور می باشد.

وی افزود : در بعضی از موارد داروهای آنتی‌بیوتیک و اسپری‌های استنشاقی پاسخگوی مشکلات ریوی فرد نیست و جهت بررسی های تشخیصی نیاز به انجام برونکوسکوپی می باشد.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه این دستگاه صرفا" جنبه تشخیصی دارد و نه درمانی گفت : در موارد بیماریهای مزمن ریوی ، عفونتهای مقاوم به درمان و درگیریهای قفسه سینه انجام این عمل توصیه می شود.

فوق تخصص بیماریهای ریه کودکان قدمت این تخصص را در ایران بسیار کوتاه برشمرد و افزود : خدمات تشخیصی از قبیل شناسایی مشکلات حنجره ، ضایعات توده‌ای ، انواع عفونت‌ها ، شستشو و تکه برداری از جمله خدمات اتاق برونکوسکوپی اطفال بیمارستان بعثت است.

فوق تخصص بیماریهای ریه کودکان در دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این مرکز قادر به ارائه خدمات به بیماران استانهای همجوار می باشد و امید است که در آینده نزدیک استان کردستان به قطب برونکوسکوپی کشور تبدیل شود.

گفتنی است، انجام برونکوسکوپی در اتاق عمل و تحت نظر پزشک متخصص بیهوشی انجام می شود و کردستان اولین استان بعد از تهران است که در آن برونکوسکوپی اطفال انجام می گیرد.  




انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.