یکی از عوامل جلوه‌های ویژه اقدام به اختراع دستگاهی بدون نیاز به مواد منفجره برای طراحی صحنه انفجار فیلم‌های سینمایی کرد.

جواد تاجیک دستیار «جلوه‌های ویژه میدانی» در خصوص اولین اختراع تاریخ سینما ایران در زمینه «جلوه‌های ویژه‌» به خبرنگار سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، گفت: پس از حادثه ناگهانی که در پشت صحنه فیلم سینمایی «معراجی‌ها» رخ داد به همراه سه نفر از دوستانم طرحی را ارائه دادیم که بدون نیاز به مواد منفجره، ماهیت جنگ را به تصویر بکشیم.

وی افزود: 5 سال است که در زمینه جلوه‌های ویژه فعالیت‌ می‌کنیم و در آثاری چون «در چشم باد»، سه گانه‌ی «اخراجی‌ها»، «سیزده 59» و «سرزمین کهن» حضور داشتم و از دستیاران شهید جواد شریفی‌راد بودم.

وی افزود: پس از موافقت طرح ارائه شده، به همراه سید محمد باب‌الحوائجی و علی ابراهیم‌پور کمتر از دو ماه به این دست‌آورد رسیدیم، این دستگاه انفجارهای خاکی، آتش و داخل آب را بدون نیاز به مواد منفجره انجام می‌دهد.

تاجیک در ادامه در مورد برگزاری مراسم رونمایی از این دست‌آورد جدید اظهار داشت:  قرار است از این طرح روز سه‌شنبه 19 خرداد در شهرک دفاع مقدس با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، حجت‌الله‌ایوبی رئیس سازمان سینمایی و جمعی از کارگردانان، تهیه‌کنندگان و بازیگران رونمایی شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مراسم یادی هم از شهدای «معراجی‌ها» خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم این دستاورد بتواند محیط‌های امن‌تری را برای به تصویر کشیدن ماهیت‌های جنگ فراهم کند و دیگر شاهد از دست دادن دوستانمان در این عرصه نباشیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۵۷ ۲۶ تير ۱۳۹۶
تلفن تماس آقای تاجیک رامیخوایم باید چکار کنم. باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
صادق تاج الدین
۲۰:۳۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
عالیه.دست شما درد نکنه آقا ی تاجیک. ایشالله. دیگه شاهد اتفاقات ناگواری چون مجموعه معراجی ها نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۱۵:۴۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
بايد حتما چند نفر شهيد بشن يا اتفاقي بيفته كه به فكر بيفتيد آخه ما تا كي ميخواييم درست شيم ،البته بازم دستتون درد نكنه ولي پيشگيري بهتر از درمان است
آخرین اخبار