مدیر عامل بورس کالای ایران مطرح کرد:

توسعه بورس کالا و بخش های ذی‌نفع منوط بر ابزار های مشتقه/ افزایش حجم معاملات در تالار کشاورزی

مدیر عامل بورس کالا گفت: نقش خوبی را در توسعه بورس کالا و بخش های ذی‌نفع محیط بورس کالا منوط بر ابزارهای مشتقه فراهم کند.

توسعه بورس کالا و بخش های ذی‌نفع منوط بر ابزار های مشتقه/ افزایش حجم معاملات در تالار کشاورزیبه گزارش خبرنگار بورس  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،حسین پناهیان مدیر عامل بورس ایران در مراسم افتتاح قراردادهای کمیته کنجاله سویا در بورس کالای ایران در خصوص دست آوردهای بورس کالای ایران گفت: یکی از بهترین دستورهای بورس کالای ایران قیمت گذاری محصولات است و یکی از مهمترین آرمان‌های ما رسیدن به نقطه‌ای از بهترین درجه تکامل اقتصادی در عرصه عرضه و تقاضا است. 

وی در خصوص جایگاه بورس کالا در کشورهای پیشرفته یادآور شد: بورس کالایی جایگاه بالای در کشورها دارند به طوری که بهترین مکان برای تعیین قیمت منصفانه محسوب می‌شوند که این شرایط برای بورس کالا نیز صدق می‌کند و بیشتر تمرکز این بورس در حوزه کشاورزی قرار گرفته است. 

پناهیان افزود: در بورس کالا شاهد افزایش حجم معاملات و مجموع فعالیت های مربوط به حوزه کشاورزی بوده ایم.
  
مدیر عامل بورس کالای ایران در توضیح راه اندازی قرار دادهای موجود در بورس یادآور شد: با راه اندازی قرار دادهای آتی و بازار مشتقه با ابزارهای مبتنی بر ریسک و مدیریت نوسان ریسک بازاز سرمایه توانسته ایم به رشد قراردادهای موجود کمک به سزایی داشته باشیم. 

وی در خصوص اهمیت بحث آموزش اظهار کرد: یکی از مباحث مهم و مورد برسی به عنوان نکته ای کلیدی بحث اموزش فعالان بازار سرمایه است؛ مطالعه ای که در بورس کشورهای پیشترفته چون آمریکا صورت گرفته بحث آموزش فعالان بازار از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. 

پناهیان با بیان اهمیت اموزش در بورس کالا یاداور شد: بورس کالا توانسته در بحث آموزش بالغ بر 22 نفر ساعت آموزش را برای ذی‌نفعان بازار ارائه دهد.  

مدیر عامل بورس کالا ایران در خصوص اهمیت توسعه زیر ساخت های بورس کالا بیان کرد: توسعه زیر ساخت های بورس کالا یکی از مهترین اقدامات این بورس بوده که در زمینه زیر ساخت های و توسعه الکترونیک توسعه بسیار زیادی داشته این و توانسته ایم برای دسترسی مشتریان به معاملات آن لاین و بر خط شرایط ویژه ای را ایجاد کنیم امیدواریم در آینده برای معاملات فیزیکی هم زمینه توسعه زیر ساخت فراهم شود. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر قرار داده های مشتقه سویا و ذرت را داشته ایم و  زمتان مناسبی برای راه اندازی قرار داد این محصولات نوسان پذیر در بورس کالا فراهم شده که هدف از این قرار داده های مدیرت ریسک و نوسان قیمت و کشف منصفانه  است. 

پناهیان با اشاه ر به اقدامات مناسب بورس کالا در جهت رشد زیر ساخت ها گفت: بورس کالا ایران توانسته اقدامات مناسبی در جهت رشد زیر  ساخت های الکترونیک انجام دهد و همچنین نقش خوبی را در توسعه بورس کلا و بخش های ذی‌نفع محیط بورس کالا منوط بر ابزارهای مشتقه فراهم کند و این موضوع را هدف اصلی اقدامات خود قرار داده است. 

 وی در پایان افزود: امیدواریم به توانیم با اقداما ت لازم بورس کالا را به جایگاه اصلی خود برای انجام معاملات کلایی برسانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار