کلنگ‌ هشت پالایشگاه 60 هزار بشکه‌ای با هدف جلوگیری از خام فروشی میعانات گازی، ایجاد ارزش افزوده و تضمین تولید حداکثری از میدان گازی پارس جنوبی در منطقه پارس 2 کنگان زده شد.

به گزارش خبرنگار نفت  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف به طور رسمی با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر نفت در منطقه پارس 2 کنگان آغاز شد. 

این طرح در قالب هشت پالایشگاه 60 هزار بشکه‌ای اجرا  می‌شود و قرار است روزانه حدود 18 هزار بشکه از خوراک هر یک از پالایشگاه‌ها به تولید گاز مایع، 18 هزار بشکه به تولید نفت گاز، سه هزار و 700 بشکه به تولید سوخت جت یا نفت سفید، همچنین 18هزار بشکه به تولید نفتای سنگین و 17 هزار بشکه به تولید نفتای سبک اختصاص یابد. 

گفتنی است؛ در فاز نخست این پالایشگاه به غیر از بنزین نفتا، سوخت جت یا نفت سفید، گاز مایع و نفت گاز تولید خواهد شد.

می‌توان گفت عملیات اجرایی طرح زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف در مرحله نخست با 20 میلیون دلار آورده سهامداران آغاز می شود و تعهدآورده هر یک از هشت شرکت مجموعه سیراف برای اجرای این طرح 300 میلیون دلار است. 

 این طرح با هدف جلوگیری از خام فروشی میعانات گازی، ایجاد ارزش افزوده، اشتغال زایی و تضمین تولید حداکثری از میدان گازی پارس جنوبی طراحی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار