سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حادثه گاز گرفتگی و مسمومیت 11 تن خبر داد.

انتشار گاز مونو اکسید کربن در واحد مسکونی / 11 کارگر از مرگ حتمی نجات یافتندجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات  ایمنی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوادث گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران در خصوص جزئیات این حادثه اظهار داشت: در ساعت 23:24 دقیقه شب گذشته ستاد فرماندهی آتش ناشی تهران از حادثه انتشار گاز سمی در یک واحد مسکونی با خبر شد و بلافاصله 2 ایستگاه آتش نشانی به آدرس میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر کوچه سعدی اعزام شدند.

ملکی ادامه داد: در زیرزمین یک ساختمان 4 طبقه مسکونی که یک واحد 60 متری محل استراحت تعدادی از کارگران و همچنین انبار بود ، انتشار گاز مونو اکسید کربن رخ داده بود و به علت اینکه درب واحد از بیرون قفل بود  کارگران محبوس شده بودند که تقاضای کمک می‌کردند.

به گفته مقام مسئول در آتش نشانی، امدادگران 125 بلافاصله پس از حضور در محل قسمتی از درب محل مسکونی را برش دادند و 11 تن از کارگران (9 نفر ایرانی و 2 نفر افغانی) از محل خارج  و تحویل عوامل اورژانس دادند.

ملکی خاطر نشان کرد: دو تن از این افراد به علت استنشاق گاز مونو اکسید کربن وضعیت وخیمی داشتند که به مراکز درمانی منتقل شدند.

ملکی علت این انتشار گاز مونو اکسید کربن در واحد مسکونی استفاده از آب گرمکن بدون دود کش و بسته بودن راه‌های ورودی و خروجی عنوان کرد.

گفتنی است آتش نشانان پس از ایمن‌سازی عملیات را ساعت 00:36 دقیقه بامداد به پایان بردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار