نماینده شیراز گفت: در این اواخر برخی اصلاح‌طلبان امام راحل را اصلاح‌طلب و یا اصلاح‌طلب بزرگ نامیدند، در اینکه امام خمینی(ره) نیز مانند جد بزرگ خود یک اصلاح‌طلب بود شکی نیست اما در معنای امروز سیاسی آن، این سخن صحت ندارد.

اصلاح طلب نامیدن امام راحل در معنای سیاسی امروز صحت نداردبه گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،ضرغام صادقی نماینده شیراز در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز یکشنبه 17 خرداد مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری عنوان سخنرانی خود را در روز ارتحال امام خمینی (ره) تحریف امام نامیدند، گفت: انتخاب چنین عنوانی به خودی خود زمینه بروز دارد و عده‌ای برای رسیدن به اهداف خود به تحریف سخنان امام راحل می‌پردازند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با بیان اصول سخنان امام راحل راه را بر تحریف سخنان ایشان بستند و فرمودند اگر سخنان امام راحل گم یا فراموش شود ملت ایران سیلی می‌خورد.

نماینده شیراز تصریح کرد: در این اواخر برخی اصلاح‌طلبان امام راحل را اصلاح‌طلب و یا اصلاح‌طلب بزرگ نامیدند، در اینکه امام خمینی(ره) نیز مانند جد بزرگ خود یک اصلاح‌طلب بود شکی نیست اما در معنای امروز سیاسی آن، این سخن صحت ندارد. 

صادقی تأکید کرد: اصلاح‌طلب بودن امام با اصلاح‌طلب بودن شما اصلاح‌طلبان تنها یک اشتراک لفظی است و با رجوع به پاسخ امام راحل به محتشمی درباره نهضت آزادی از یک سو و نرد عشق باختن اصلاح‌طلبان با این جریان در سال‌های گذشته می‌توان تفاوت اصلاح‌طلبی امام را با این آقایان مشخص کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: در باب مذاکرات هسته‌ای نیز حفظ خطوط قرمز مهم است و توافقی که استقلال، عزت و منافع ملی رعایت نشده باشد تنها فرصتی است برای امریکا تا در ایران هرگونه مداخله‌ای انجام دهد و امیدواریم تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در دست‌یابی به توافق موردنظر ملت موفق باشند.

وی با بیان اینکه دولت اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهد، افزود: لایحه برنامه ششم در حال تدوین است و این نکته باید اساسی‌ترین محور این برنامه باشد زیرا اقتصاد مقاومتی یعنی اعتماد به ظرفیت‌های درونی، تقویت تولید داخلی، مبارزه با اشرافی‌گری در مسئولان اجرایی، سلامت مالی و مبارزه با مفاسد اقتصادی، متنوع‌سازی صادرات و دوری از خام‌فروشی و همچنین دل‌خوش نکردن به مذاکرات و برداشتن تحریم‌ها و در واقع این یعنی ناامیدکردن دشمن است.

نماینده شیراز ادامه داد: اگرچه لفظ سفرهای استانی مفید است اما زمانی تصمیمات به صورت متمرکز در پایتخت گرفته شود و اولویت‌بندی با نظر استاندار و تیم ریاست جمهوری انجام‌ پذیرد و نظر نمایندگان فقط در پیشنهادات اولیه لحاظ شود و همچنین مطالبات و پیشنهادات آنها در خلاف هیئت دولت غیرموثر باشد تنها ضعف عمده این سفرهاست که تبعات آن را در سفر به استان فارس شاهد بودیم.

صادقی تأکید کرد: تشریفات سفر و بی‌توجهی به نمایندگان و وعده‌های آنها به مردم در تمامی سفرها و عمل نشدن به آنها و همچنین اینکه در سفرها اعتبارات سالهای 94- 95 را به عنوان دستاورد سفر بنامیم از ابداعات جدید است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خطاب به روحانی، وزیر کار و آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: توجه به ضعف معیشتی کارمندان دولت به ویژه فرهنگیان بسیار مهم است و استخدام یکی از فرزندان آنها بجای بازنشتگان دغدغه بسیاری از بازنشستگان کشوری لشکری است که نیازمند ارائه لایحه‌ای در رفع نگرانی‌های آنهاست. 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: صحت ، مجلس ، سخنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار