رئیس سازمان جهادکشاورزی با اشاره به شرایط سخت استان به لحاظ کم ابی و خشکسالی های اخیر استمرار حیات در این منطقه را به تلاش و روحیه سختکوشی کشاورزان و نیز حمایت از آنان وابسته دانست و گفت اگر کشاورزان در این منطقه وجود نداشته باشند، مطمئنا یزد قابل سکونت نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، سید جمال سجادی پور گفت: 80 درصد آب مصرفی موجود در استان در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد که با از اجرای طرح بهینه سازی مصرف آب کشاورزی در قالب برنامه 10 ساله راندمان آبیاری دراین بخش از 42 درصد کنونی به 67 درصد افزایش خواهد یافت.

وی از احیای و مرمت قنوات، تسطیح و یکپارچه سازی اراضی ، اصلاح الگوی کشت، اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار، احداث استخر های دو منظوره و .... به عنوان فرایندهایی یاد کرد که سازمان جهادکشاورزی در راستای مصرف بهینه آب و ... بخش کشاورزی مد نظر قرار داده است.

سجادی پور همچنین به حمایت ویژه دولت از کشاورزان در جهت اجرای سیستم های آبیاری نوین اشاره نمود که طی آن به ازای هر هکتار 65 میلیون ریال کمک بلاعوض و 65 میلیون ريال تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت می گردد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.