مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی گفت: بحث جذب و پذیرش دانشجویان و برنامه‌های پنجم توسعه و با توجه به پیش‌بینی‌ها در بخش غیر بورس فعالانه عمل کرده و دو برابر سال گذشته پذیرش دانشجو داشته‌ایم.

صمد حاج جباری مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی باشگاه خبرنگاران با اشاره به بحث جذب و پذیرش دانشجویان اظهار کرد: در واقع بحث جذب و پذیرش دانشجویان را با توجه به برنامه‌های پنجم توسعه و با توجه به پیش‌بینی‌هایی که داشته‌ایم در بخش غیر بورس فعالانه عمل کرده‌ایم. 

وی افزود: بیش از 2 برابر سال گذشته هدف گذاری داشته‌ایم و 7 هزار دانشجو غیر بورسی را برای آن‌ها برنامه ریزی کرده‌ایم.

حاج جباری تاکید کرد: طبق پذیرش سالانه 3000 دانشجو را پذیرش کرده‌ایم ولی در سال گذشته این آمار را به 3500 دانشجو رسانده‌ایم. 

مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی تصریح کرد: امسال با توجه به اینکه سال بین المللی سازی دانشگاه‌ها مطرح است بین المللی سازی آموزش عالی را نیز مورد بحث قرار داده ایم. 

وی بیان کرد: با هماهنگی نهادهای مختلف از جمله وزارت خانه و نشست‌هایی که با وزارت خانه‌ داشته‌ایم بحث صدور ویزا برای دانشجویان را مطرح کرده‌ایم. 

حاج جباری در پایان خاطر نشان کرد: در مرحله اول این همکاری‌های همه جانبه را با کشورهای همسایه و خاورمیانه داشته‌ایم و در مراحل بعدی از سایر کشورها این همکاری همه جانبه را داشته‌ایم. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار