معاون اداری مالی وزارت علوم از رونمایی از تمبر نخستین گردهمایی ملی خیرین آموزش عالی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد حسین امید با اشاره به برنامه ریزی و حمایت صورت گرفته از جانب جمعی از خیرین برای برگزاری نخستین گردهمایی ملی خیرین آموزش عالی کشور در تاریخ ۲۱ خردادماه سال جاری در مشهد مقدس، همفکری، هماهنگی و هم افزایی بیشتر برای تقویت نقش خیرین و واقفین در توسعه زیر ساخت های علم و فناوری کشور را از مهم‌ترین اهداف این گردهمایی عنوان کرد.

وی یکی دیگر از اهداف مهم این گردهمایی را تکریم و تجلیل از خدمات و اقدامات ارزنده خیرین و واقفین آموزش عالی و دعوت از عموم هموطنان در سراسر دنیا برای سهیم شدن در روند رو به رشد علمی کشور از طریق حمایت و تقویت زیر ساخت های علم و فناوری بیان کرد.

قائم مقام ستاد خیرین وزارت علوم افزود: بیش از ۲ میلیون متر مربع پروژه نیمه کاره در دانشگاه های کشور وجود دارد که منابع مالی دولت برای تکمیل این طرح ها محدود است همچنین مسئله مستهلک شدن این پروژه های عمرانی قبل از بهره برداری به دلیل طولانی شدن زمان ساخت و تکمیل وجود دارد که برنامه ریزی برای بهره گیری از کمک های مردمی و مشارکت خیرین در آموزش عالی را نه يک انتخاب بلكه به یک ضرورت تبدیل کرده است.

معاون اداری مالی وزارت علوم، چشم انداز حضور خیرین و واقفین در عرصه علم و فناوری کشور را روشن و امیدوار کننده دانست و با اشاره به برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته در وزارت علوم و نیز محوری بودن موضوع استفاده از مشارکت های مردمی، اقبال خیرین به آموزش عالی در چند سال اخیر را مطلوب و رو به رشد معرفی کرد و از یکایک هموطنان برای حضور و مشارکت در اين عرصه دعوت كرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار