معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار دیدگاه‌ها و نقطه نظرات کشورمان را در خصوص مذاکرات هسته‌ای تشریح کرد و ضمن اشاره به روند جاری مذاکرات بر ضرورت پایبندی به توافقات و تفاهمات قبلی حاصله تاکید ورزید.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران "المار بروک" ، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا که در راس یک هیات پارلمانی  برای انجام سفر رسمی به دعوت مجلس شورای اسلامی در تهران بسر می برد ، به همراه سایر اعضای هیات با "مجید تخت روانچی" معاون اروپا و امریکای وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد .

در این دیدار تخت روانچی اهمیت تبادل هیات های پارلمانی با کشورها و با پارلمان اروپا را مورد تاکید قرار داد و آن را در ایجاد درک متقابل و بهبود مناسبات میان دولت ها مفید و مثمر ثمردانست.

 معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان همچنین دیدگاه ها و نقطه نظرات کشورمان را در خصوص مذاکرات هسته ای تشریح کرد و ضمن اشاره به روند جاری مذاکرات بر ضرورت پای بندی به توافقات و تفاهمات قبلی حاصله تاکید ورزید.

وی تصریح کرد که عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران به پیش بردن مذاکرات با جدیت و قوت و تلاش همه جانبه برای دست یافتن به یک توافق خوب ، معقول و قابل قبول است . چنانچه طرف مقابل رویکرد زیاده خواهانه نداشته باشد.، تا پایان مهلت اعلام شده مذاکرات به نتیجه خواهد رسید . وی در عین حال تاکید کرد ما برای دستیابی به توافق جامع تحت فشار زمان نخواهیم بود.

 تخت روانچی  زمینه های مستعد همکاری های متقابل و مفید دو طرف در مسائل سیاسی اقتصادی تجاری و فرهنگی را تشریح و آمادگی کشورمان را برای همکاری با اروپا در موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم ، مبارزه با افراط گرایی ، امنیت منطقه ای ، تبادلات بازرگانی و تامین انرژی اعلام کرد.

 رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا نیز در این دیدار به تمایل آن پارلمان به توسعه مناسبات با ایران اشاره کرد و آن را در چارچوب مناسبات دو طرف موثر و سازنده خواند.

المار بروک با تشریح نقطه نظرات پارلمان اروپا در خصوص مذاکرات هسته ای ، نسبت به حل اختلاف نظرها و رسیدن به تفاهم تا زمان مقرر ابراز امیدواری کرد و این امر را فصل جدیدی در توسعه روابط همه جانبه بین اروپا و ایران دانست.

اعضای هیات پارلمانی اروپا در ادامه  به علاقه پارلمان اروپا به ادامه و توسعه گفتگو و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل مورد نظر طرفین اشاره کرده و تداوم و توسعه ارتباطات پارلمانی را در این راستا مهم قلمداد نمودند.

 المار بروک و هیات همراهش مرکب از نمایندگان و مسئولان پارلمان اروپا در قالب سفری دو روزه به ایران آمده اند و با مقامات سیاسی و پارلمانی ایران دیدار داشته و خواهند داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکرات ، دیدار ، توافق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار