تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

افتتاح مجموعه شهربانو حامی زنان سرپرست خانوار در منطقه 5
سمانه عبدالهی مدیر امور بانوان شهرداری منطقه 5 در گفت و گو با  خبرنگار شهری   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای ارتقا برآوردن نیازهای ضروری بانوان منطقه در محیطی امن و سالم قرار است پس از انجام مراحل کارشناسی راجع به جانمایی کتاب‌ها در کتابخانه شهربانو تصمیماتی گرفته و مبنای کار بر اساس کتاب‌های تخصصی بانوان تبیین می‌شود. 

وی تصریح کرد: به منظور رسیدگی به مشکلات بانوان سرپرست خانوار، قرار است تسهیلاتی برای ایشان در خصوص استفاده از فضای شهربانو صورت گیرد. 

عبدالهی بیان کرد: بانوان شهروند ساکن منطقه 5 پس از افتتاح این پروژه می‌توانند از خدمات گوناگون مجموعه بهره گردیده و شهرداری را با نظرات و پیشنهادات خود یاری کنند. 

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

نصب و تجهیزات ترافیکی و خط کشی پل شهرداری در منطقه2

حمیدرضا رنجبر معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 2 در گفت‌وگو با  خبرنگار شهری   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به بهره برداری پل شهرداری معاونت حمل و نقل و ترافیک به جهت کنترل ترافیک عبوری از محور بلوار دریا و ساماندهی جریان ترافیک بین چهارراه مسجد و خیابان گلها اقدام به احداث دوربرگردان دریا کرده است.

وی تصریح کرد:‌نصب استوانه ارتجاعی در سر جناغی بزرگراه یادگار امام و شیخ فضل الله به تعداد 650 عدد جهت افزایش ایمنی عبور و مرور در بزرگراه ها انجام می‌شود.

وی گفت:  نصب 30 عدد تابلو ایستگاه تاکسی در پایانه تاکسیرانی سازمان آب، نصب چهار دستگاه سرپناه ایستگاه اتوبوس جدید در بلوار شهید فرحزادی و بلوار شهید دادمان و هم سطح سازی محل عبور عابر پیاده در تقاطع‌های بلوار مرزداران، خیابان سازمان آ‌ب، آریافر، خیابان سازمان آب برای سهولت تردد معلولان و افراد سالمند از جمله اقدامات در حال انجام در سطح منطقه 2 است.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
برگزاری مانور انبار نفت شمال شرق تهران

کیوان فاتحی منش دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه یک در گفت و گو با خبرنگار شهری   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: در مانور انبار شمال شرق تهران که طبق سناریو بر اثر زمین لرزه انجام می‌شود خساراتی را به ساختمان‌ها و محیط اطراف زمین لرزه وارد می‌کند که سازمان‌های متولی از جمله آتش نشانی، مدیریت بحران نیرو ارتش، نیروی انتظامی پلیس راهور، شرکت گاز و برق و مخابرات و دوامیان منطقه در آن حضور دارند.

وی در ادامه گفت:‌مانور انبار نفت شمال شرق تهران در راستای سیاست های مدیریت بحران و برنامه ریزی، با تاکید بر نقاط بحران زا و با توجه به بررسی شعاع مخاطره انجام می‌شود.

فاتحی‌منش افزود: هدف مدیریت بحران این است که در مرحله اول مانور دور میزی، سپس برنامه ریزی و در نهایت مانور اجرایی به بهترین نحو برگزار و به نقاط ایمنی و بحران زا در این مانور توجه شود و مدیریت بحران و سازمان‌های مشارکت کننده در جهت ایمنی محل و کاهش مخاطرات این زمین لرزه بر می ‌آیند.

برگزاری مراسم ازدواج 2 زوج جوان در بوستان ایثار

قاسم مولایی شهردار منطقه 22 در گفت‌وگو باخبرنگار شهری   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد:‌مراسم پیوند 2 زوج جوان به همت و مشارکت اداره امور بانوان حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 22 و موسسه خیریه ام البنین(س) و به منظور ترویج رسم ازدواج آسان برگزار و با مداحی و مولودی خوانی همراه است.

وی افزود:‌ این مراسم با حضور دیگر مسئولان منطقه همچنین خانواده‌های 2 زوج جوان در بوستان ایثار واقع در ارتفاعات منطقه برگزار می‌شود.

مولایی تصریح کرد: این برنامه نوعی کار اجتماعی است و برای کمک به زوج های جوان تدارک دیده که در پی تشکیل زندگی به ساده‌ترین و بهترین شکل ممکن هستند.

وی گفت: شهرداری منطقه با ورود به این موضوع قصد دارد در ترویج راه های ازدواج آسان گام بردارد و این برنامه ریزی شهردار منطقه 22 برای برگزاری ازدواج آ‌سان است.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
انتهای پیام/
برچسب ها: شهرداری ، مناطق ، طرح ، اخبار ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار