با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از 14 بچه خوان شرکت کننده در سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در حاشیه چهارمین شب از برگزاری سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار که با حضور فرشید فلاح مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و حجت الاسلام سام نژاد امام جمعه چترود  برگزار شد از 14 بچه خوان شرکت کننده در سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار تجلیل شد.

در این مراسم ثارالله انکوتی دبیر اجرایی سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه تشویق کودکان و نوجوانان شبیه خوان به ماندگاری آنها در عرصه تعزیه کمک می کند، گفت: تجربه ثابت کرده است افرادی که شبیه خوانی را از کودکی شروع کرده اند هیچ موقع این عرصه را ترک نمی کنند.

وی با بیان اینکهاثر گذاری تعزیه بر روی کودکان بسیار زیاد است و به راحتی می توان از این طریق آنها را در مسیر سیره اهل بیت (ع) هدایت نمود، خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آموزش نماز و اهمیت نماز، از خودگذشتگی، درس شجاعت و وفاداری گوشه ای از اثرات خوب تعزیه بر روی کودکان و نوجوانان است.

انکوتی در ارتباط با نحوه برگزاری سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار، گفت: این سوگواره که به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در حال برگزاریست در دو بخش رقابتی و جنبی برنامه ریزی شده است.

وی از حضور محمد رضایی از تعزیه خوانان مطرح کشوری بعنوان یکی از اعضای هیئت داوری سوگواره خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به اجرای مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) در بخش رقابتی سوگواره و انتخاب برگزیدگان در این تعزیه توسط هیئت داوران استقبال بسیار باشکوهی از سوگواره شده است.

دبیر اجرایی سومین سوگواره استانی تعزیه، روستای ده زیار را پایگاه تعزیه استان دانست و گفت: استقبالی که از این مراسم شده است در کشور کم نظیر است و هر چه به سمت اختتامیه پیش می رویم حضور مردم باشکوهتر می شود.

انکوتی با بیان اینکه مراسم اختتامیه سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار روز چهارشنبه 20 خرداد جاری بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود، خاطر نشان کرد: در این مراسم با حضور مسئولان استانی و تعزیه خوانان مطرح کشوری از برگزیدگان سوگواره در بخش های مختلف اولیاء خوانی و اشقیاء خوانی تجلیل می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.