دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران (INOTEX2015) فردا با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سورنا ستاری معاون علمی وفناوری رئیس جمهور، مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین روسای دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز بکار می کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛به نقل از دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران؛ در این نمایشگاه بیش از 150 شرکت فناور و دانش‌بنيان و سازمان‌ و مرکز علمی و پژوهشي داخلی و خارجی، جدیدترین تولیدات علمی تحقیقاتی و پژوهشی خود را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار می دهند.

دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران امسال علاوه بر شرکت های داخلی با استقبال چشمگیر شرکت ها وکشورهای خارجی مواجه شده است.
 
در این نمایشگاه 15 کشور روسیه، هند، کره‌جنوبی، بلژیک، فرانسه، آلمان، انگلستان، ايتاليا، سوئیس، يونان، روماني، ترکیه، آذربايجان، پاكستان و چین در کنار ده ها شرکت و مراکز دانشگاهی و علمی تحقیقاتی داخلی، نوین ترین و آخرین دستاوردهای فناوری و نوآوری خود را درحوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، گاز و پتروشیمی، اتوماسیون صنعتی و سیستم‌های هوشمند، زیست فناوری، نانو فناوری، انرژی های نو، هوافضا و تجهیزات پزشکی را در معرض دید علاقمندان قرار می دهند. 

هم‌زمان با برپايي دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری ، نشست بين‌المللي «شبكه‌سازي نوآوري» به‌مدت 2 روز برگزار خواهد شد. در اين نشست بين‌المللي كه در راستاي اهداف دومين نمايشگاه بين‌المللي فناوري و نوآوري برگزار می شود، صاحب‌نظران، سياست‌گذاران و اساتيد حوزه فناوري و نوآوري در شش بخش تخصصي، به بحث و بررسي موضوعات مرتبط با موضوع نشست خواهند پرداخت.

طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته اساتيدي از كشورهاي كره‌جنوبي، فرانسه و اتريش در كنار بیش از 20 صاحب نظر ايراني در نشست بين‌المللي «شبكه‌سازي نوآوري»، حضور خواهند داشت .

نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX) با رويكرد بسترسازي براي تعريف همكاري‌هاي فناورانه بين‌المللي و تسهيل تبادل توانمندي‌هاي فناورانه كشورهاي مختلف دنيا (انتقال فناوریهای بروز دنیا) از سوی پارک فناوري پرديس و با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوری، صندوق نوآوري و شكوفايي و مركز همكاري‌هاي فناوري و نوآوري رياست جمهوري برگزار می‌شود.

بسترسازی برای تبادلات فناوری میان شرکت‌های فناور ایرانی و خارجی‌، تبديل شدن به بزرگترين رويداد تبادل فناوري منطقه، توسعه فناوري با استفاده از ظرفيت‌هاي بين‌المللی، شكل‌گيري تجارت و تعاملات اقتصادي حول محور فناوري، تبادل تجارب شركت‌هاي موفق در تجاري‌سازي و توسعه فناوري، تقویت مناسبات بين‌المللی و فزایش ظرفیت سیاسی با استفاده از فناوری وکمک به شکل‌گیری و گسترش اتحاد منطقه‌ای با استفاده از ظرفیت فناوری برخی از اهداف كلان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری است.

سال گذشته و در اولین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری، 18 تفاهم نامه تبادل فناوري بین شركت هاي ايراني و کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه به ارزش تقريبی 6 میلیون دلار منعقد شد و بر اساس قراردادهاي انتقال فناوري نهايي شده 6 شركت نيز از تسهيلات قرض‌الحسنه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري كه به اين موضوع اختصاص يافته بود، بهره‌مند شدند.

شايان ذكر است اين نمايشگاه در سال های 2012 و 2013 در سالن حجاب تهران برگزار گرديد كه با توجه به استقبال شركتهاي فناور، INOTEX در تقويم نمایشگاه‌های بین‌المللی قرار گرفت و از سال 2014 با حضور شركتهاي داخلي و خارجي در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری از فردا تا 22 خرداد ماه هر روز از ساعت 9 تا 16 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار