مدیر اجرایی هلدینگ در این خصوص اظهار داشت: با عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس کویت به نظر می رسد که 15 هزار دینار از این بازار تأمین مالی صورت بگیرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، مدیر اجرایی هلدینگ  Mezzan با پیش بینی تقاضای زیاد برای سهام این شرکت در بورس کویت، تصمیم دارد پس از سال 2008 میلادی، نخستین شرکت خدماتی و کالاهای مصرفی باشد که سهام خود را در این بازار عرضه اولیه می کند.

بر اساس این گزارش، هلدینگ Mezzan که تنها توزیع کننده محصولات دتول، کلینکس، لیسترین، پیف پاف و هاگیز است تصمیم دارد روز 5 شنبه سهام خود را در بورس کویت به ارزش حداقل هر سهم 7.40 دینار کویت عرضه کند.

عرضه اولیه سهام این شرکت در پی خصوصی سازی 88.9 میلیون سهم معادل 30 درصد کل سرمایه آن در دو ماه گذشته به ثبت رسید.

گری والش، مدیر اجرایی هلدینگ در این خصوص اظهار داشت: تقاضا برای خرید سهام این هلدینگ در بازار بسیار زیاد است. با عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس کویت به نظر می رسد که 15 هزار دینار از این بازار تأمین مالی صورت بگیرد با این که میزان و حجم عرضه بسیار کم است و پیش بینی می شود سهام این شرکت به راحتی به دست تمام متقاضیان نرسد.

وی در ادامه بیان داشت: صندوق های سرمایه گذاری هم مشتاق خرید سهام این هلدینگ هستند و تقاضای پیش خرید را در عرضه اولیه ارائه داده اند.

تصمیم هلدینگ Mezzan برای عرضه اولیه سهام خود در بورس کویت، ناشی از تصمیم شرکت های زیر مجموعه این شرکت است.

بورس کویت در واقع دومین بورس زیان ده در سال جاری در میان بورس های حوزه خلیج فارس بود.

این بازار در سال جاری با افت 3.16 درصدی همراه شد که در مقایسه با رشد 5.7 درصدی بورس دوبی و افزایش 15 درصدی شاخص عربستان صعودی، در میان ضعیف ترین بازارها قرار گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار