صبح یکشنبه 21 تن از زائران عربستانی در مشهد به علت مسمومیت به بیمارستان امام رضای این شهر منتقل شدند که 4 نفر از این مسمومین به علت وخامت حالشان فوت کردند.

آخرین اخبار از وضعیت مسمومین عربستانی در بیمارستان امام رضا (ع)به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، زائران عربستانی که برای زیارت حضرت رضا (ع) به مشهد سفر کرده بودند دچار مسمومیت شدند و به بیمارستان امام رضا منتقل شدند و متاسفانه 4 نفر از این زائران فوت کردند.

زارع صفت رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این باره گفت: تعدادی از این زائران بعد از 24 ساعت حضوری که در هتل داشتند دچار مسمومیت شدند که بلافاصله توسط مدیر هتل به بیمارستان منتقل شدند اما متاسفانه با توجه به اقدامات بی وقفه کادر پزشکی 4 نفر از این زائران جان خود را از دست دادند.

دکتر بهرامی رئیس بیمارستان امام رضای مشهد نیز در این خصوص بیان کرد: متاسفانه 4 نفر از این زائران که شامل 3 کودک و یک دختر نوجوان بودند فوت کردند. بیمارستان از ابتدا ستاد بحران را تشکیل داد و با همکاری پزشکان و پرستاران مراقبت از بیماران عربستانی انجام شد و آنهایی را که توانستیم نجات دهیم به طبقه بالای بیمارستان و آی سی یو منتقل کردیم و اکنون نسبتا حال عمومی آنها خوب است اما ما به دلیل احتیاط پزشکی مجبوریم که آنها را 24 یا 48 ساعت تحت نظر نگه داریم تا بتوانیم با اطمینان خاطر ترخیصشان کنیم.

یکی از زوار عربستانی که به دلیل همین مسمومیت در بیمارستان بستری شده بود اظهار داشت: آنها در طبقه پنجم هتل یک سری مواد شیمیایی برای از بین بردن حشرات زده بودند که گاز این مواد از طریق کانال کولر وارد بخش ما که در طبقه پایین تر بودیم شد و دلیل مسمومیتمان را رغم زد. مسئولان هتل به سرعت ما را به بیمارستان انتقال دادند و خدا را شکر کادر بیمارستان به نحو احسن از ما مراقبت کردند و وضعمان خوب است.
بهرامی رئیس بیمارستان امام رضا تصریح کرد: این علائم شبیه مسمومیت با فسفر آلومینیوم است (همان قرص برنج که در برنج برای از بین بردن حشرات استفاده می‌شود)

زارع صفت رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: گویا طبقه پنجم که طبقه قرنطینه هتل بوده است به جهت برخود با حشرات موزی از این قرص و ماده شیمیایی استفاده شده است و کویا از طریق کانال کولر به طبقات پایین تر هتل منتقل شده است اما مشکل اساسی در طبقه چهارم هتل بوده است که زائران عربستانی در این طبقه ساکن بوده اند.

گفتنی است؛ استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان و دکتر رحمانی از زائران بیمارعیادت کردند.
صادقی دادستان مشهد نیز اعلام کرد که علت مسمومیت زائران عربستانی در حال پیگیری است و بازپرس و دادسرا باید موضوع را با تمام جزئیات و به صورت کاملا جدی پیگیری کنند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.