رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 20 از مشارکت روزانه یک هزار شهروند در برنامه‌های آموزش هفته محیط زیست در منطقه 20 خبر داد.

سعید رفیعی رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 20 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،با اشاره به روز جهانی محیط زیست در سال 2015 میلادی اظهار کرد: "7 میلیارد رویا، یک سیاره، با احتیاط مصرف کنیم" شعار روز جهانی محیط زیست است که اشاره مستقیم به کمبود منابع آبی به ویژه در مناطق بیابانی و نیمه بیابانی کره زمین دارد.

وی افزود: برهمین اساس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 20 نیز با برپایی ویژه برنامه هایی در راستای تحقق بخشیدن به اهداف این شعار گام‌های مناسبی را برداشته است.

رفیعی با اشاره به این ویژه برنامه گفت: 14 مرکز فرهنگی و مذهبی در غالب 7 سرای محله و 7 مسجد پذیرای شهروندان منطقه 20 جهت اجرای برنامه های آموزشی بمناسبت هفته محیط زیست هستند.

وی افزود: در این برنامه بین 600 تا یک هزار نفر از امکانات آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 20 با بیان اینکه بیش از 5 هزار ساک دستی در هفته سلامت بین شهروندان منطقه 20 توزیع خواهد شد، ادامه داد: 25 پلاکارد و تابلو نیز در جهت ارتقای سطح آگاهی شهروندان از مشکلات زیست محیطی و استفاده درست از منابع در سطح منطقه نصب می‌ شود.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی منطقه 20 اضافه کرد: کمی بارش، استفاده بی رویه از سفره‌های زیرزمینی و منابع آبی و آلودگی هوا به واسطه فعالیت کارخانه‌ها از مهمترین مشکلات زیست محیطی منطقه است.

رفیعی  در پایان با تاکید بر صرفه‌جویی شهروندان در مصرف و همچنین حفظ فضای سبز منطقه گفت: شهروندان می‌توانند در جهت کاهش پسماندهای پلاستیکی از ظروف شیشه استفاده کرده و به ویژه در پارک‌ها به جای استفاده از بطری‌های پلاستیکی از قمقمه‌های فلزی استفاده کنند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار